Volkswagn Golf IV - Jakiej wersji warto poszukać?
Szukając Golfa z myślą o osiągach i maksymalnej radości z jazdy, mamy ułatwione zadanie - w tej roli sprawdzi się tylko GTI i R32. Dla kierowców o nieco mniejszych oczekiwaniach, liczących się z kosztami paliwa i rutynowych napraw, warto polecić sprawdzone silniki benzynowe - 2,0, 1,8 i 1,8 Turbo (generują 115, 125 i 150-180 KM). Każdy z nich efektywnie współpracuje z instalacją gazową. Najmniej wymagający z powodzeniem mogą kupić bazową wersję 1,4 lub nieco mocniejszą 1,6 - tutaj mamy do wykorzystania 75-101 KM. Te samochody rzadko trafiały do flot i mają zdecydowanie niższe przebiegi, niż wersje turbodoładowane i wysokoprężne. Nie są jednak bez wad. Wyraźnie odczuwalny jest niedobór mocy na autostradzie, gdzie manewry warto planować z odpowiednim wyprzedzeniem. Okazują się natomiast tanie w eksploatacji - wymiana kompletnego rozrządu pochłonie około 300-400 złotych za części. Do diesli warto podchodzić z rozsądkiem. 15-letnie auto może się okazać skarbonką bez dna. To samo tyczy się egzemplarzy z początku
produkcji dotkniętych chorobami wieku dziecięcego (rdzewiejące podwozie, czy częste awarie przepływiomierza w TDI).