Volkswagn Golf IV - Rozchwytywany diesel
Pomimo dużych przebiegów i wciąż stosunkowo wysokich cen zakupu, ogromną popularnością na rynku wtórnym cieszą się odmiany wysokoprężne. Tutaj mamy sprawdzone źródło siły napędowej. Najtrwalszy jest podstawowy 1,9 SDI z mocą 68 KM. Kiepsko przyspiesza, ale trudno go doprowadzić do stanu krytycznego wykończenia. Kompromisem są silniki 1,9 TDI, występujące w ogromnej liczbie wariantów: 90, 101, 110, 115, 130 i 150 KM. Najmocniejszy turbodiesel występował z sześciobiegowym manualem. Niestety, znalezienie takiej wersji w godnym zainteresowania stanie technicznym jest trudnym zadaniem. Większość sprowadzanych sztuk ma regulowane przebiegi, a auta użytkowane od lat w Polsce są wyraźnie niedoinwestowane - po prostu zaniedbane. Kupując diesla musimy liczyć się z kosztownym pakietem startowym (regeneracja pompowtrysków i turbosprężarki). Niemniej, jeśli trafimy na zadbany egzemplarz, będziemy zadowoleni z niskiego zużycia paliwa i niezłej dynamiki - użytkownicy narzekają jednak na głośną, nieprzyjemną dla ucha pracę
silnika z pompowtryskiwaczami lub pompą rotacyjną (90 i 110 KM). Jeśli zdecydujecie się na TDI, pamiętajcie o terminowej wymianie paska rozrządu co 60 tysięcy kilometrów - około 600 złotych.