Volkswagn Golf IV - GTI i R32
Zacznijmy od najciekawszej naszym zdaniem wersji Golfa IV - R32. Wyposażona została w widlasty, sześciocylindrowy silnik 3,2 generujący 241 KM i 320 Nm. Moc trafiała na cztery koła za pośrednictwem sześciobiegowej ręcznej skrzyni biegów - pierwsza setka pojawia się po 6,6 s, natomiast prędkość maksymalną określono na 247 km/h. Poza niedostępnym w innych wersjach silnikiem, topowy Golf otrzymał również sportowe zawieszenie, agresywnie wystylizowane zderzaki i znacznie wydajniejszy układ hamulcowy. Nieco niżej w hierarchii plasuje się kultowy dziś GTI. Pod trzema magicznymi literami skrywa się z pozoru zwykły kompakt, wyposażony w czterocylindrowy silnik 1,8 Turbo o mocy 180 KM i 235 Nm. Tutaj moc trafia na przednie koła z wykorzystaniem manualnej skrzyni o pięciu przełożeniach. Oczywiście, o wrażeniach z jazdy zapewnianych przez R32 nie ma mowy - z drugiej jednak strony GTI z powodzeniem nadaje się do codziennej, miejskiej eksploatacji. Jego koszty bieżącej eksploatacji nie odbiegają znacząco od zwyczajnych
wersji wyposażeniowych i silnikowych.