Trwa ładowanie...

Volkswagen Golf GTI Cabriolet: szybko i bez dachu

Volkswagen Golf GTI Cabriolet: szybko i bez dachuŹródło: zdjęcie producenta
d3pqoji
d3pqoji

Po ponad 1,8 mln sprzedanych Golfów GTI Volkswagen wprowadza teraz na rynek pierwszą otwartą wersję tego kultowego auta: Golfa GTI Cabriolet o mocy 210 KM. Będzie to najmocniejszy Golf bez dachu w historii.

Nowy model napędzany jest silnikiem 2,0 l z turbodoładowaniem i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,3 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 237 km/h (wersja z DSG: 235 km/h). Volkswagen zapewnia, że przy takich osiągach Golf GTI Cabriolet zużywa tylko 7,6 l/100 km (DSG: 7,7 l/100 km). Golf GTI jest jedynym kabrioletem w klasie kompaktowej do 210 KM oferowanym z dwusprzęgłową przekładnią.

Składany, miękki dach Golfa Cabriolet, przystosowany konstrukcyjnie do dużych prędkości, mógł zostać przeniesiony do odmiany GTI bez zmian. Seryjnie jest on otwierany i zamykany elektrohydraulicznie i potrzebuje na otwarcie tylko 9 sekund. Przy prędkości poniżej 30 km/h dach może być otwierany także podczas jazdy.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Odmiana GTI wyróżnia się wizualnie. Na zewnątrz jest to między innymi osłona chłodnicy o strukturze plastra miodu z czerwonym obramowaniem i emblematem GTI, przedni zderzak GTI, nowy tylny dyfuzor, chromowane końcówki rur wydechowych, diodowe światła tylne, poszerzone progi i seryjne, 17-calowe obręcze kół ze stopu metali lekkich Denver. We wnętrzu o przynależności do rodziny GTI świadczy klasyczna tapicerka w kratę z tkaniny Jacky na sportowych siedzeniach.

d3pqoji

Przedstawiciele zapewniają, że kabriolet GTI może pochwalić się wyjątkową funkcjonalnością. Miękki dach dla niektórych może być wadą, ale nawet po otwarciu nie zmniejsza pojemności bagażnika równej 250 l. Przestrzeń bagażową można dodatkowo powiększyć składając dzieloną tylną kanapę. Volkswagen chwali też się tym, że po zamknięciu dachu wewnątrz jest wyjątkowo cicho.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

O optymalną ochronę wszystkich pasażerów w nowym Golfie GTI Cabriolet dbają wysuwające się w ułamku sekundy pałąki zabezpieczające, wzmocniona rama przedniej szyby oraz liczne modyfikacje struktury auta (podłoga, boki, progi, tylna ściana, drzwi). Ponadto GTI Cabriolet jest wyposażony seryjnie w elektroniczną poprzeczną blokadę mechanizmu różnicowego (XDS), która poprawia dynamikę i bezpieczeństwo przy przyspieszaniu na zakrętach.

d3pqoji

Ten kabriolet, wyposażony seryjnie w elektrycznie otwierany i zamykany dach, klimatyzację, elektrycznie obsługiwane szyby, sprzęt audio i system zabezpieczający przed skutkami dachowania, pojawi się w Niemczech u pierwszych dilerów już w połowie czerwca 2012 r. Ceny otwartego GTI rozpoczynają się od 31 350 euro (równowartość 137 tys. zł). Data wprowadzenia modelu na polski rynek nie została jeszcze określona.

sj

d3pqoji
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3pqoji
Więcej tematów