Następca przestarzałego Garbusa
W 1974 Volkswagen zaprezentował rewolucyjny model - Golfa. W pierwotnych zamysłach twórców, szlagier kompaktowej klasy miał zastąpić wysłużonego i przestarzałego Garbusa, stając się nowym samochodem "dla każdego". Istotnie, pierwsza odsłona Golfa produkowana była do 1983 roku w wersji hatchback, natomiast cabrio i dostawczy Caddy dostępne były aż do roku 1993. Niewielki VW okazał się fenomenem w Afryce, gdzie produkowano go z niewielkimi modernizacjami nieprzerwanie do 2009 roku. Prawdziwym pokazem możliwości i pomysłowości koncernu VAG była natomiast kultowa wersja GTI. Lekkiego Golfa wyposażono w 110-konny silnik 1,6 i nieznacznie zmodyfikowane nastawy zawieszenia. W ten sposób powstała świetna maszyna, która dawała wiele radości z jazdy. W niemieckim magazynie "Auto Motor und Sport" pisano wtedy, że jednym z największych marzeń przeciętnego kierowcy jest pokonanie alpejskiej przełęczy Stelvio właśnie w Golfie GTI.