Volkswagen Eos 2011

None

Obraz

/ 34Po kuracji odmładzającej

Obraz
© Marek Wieliński

Nową wersję Volkswagena Eosa udoskonalono pod względem technicznym, dodano też nowe elementy wyposażenia.

/ 34Po kuracji odmładzającej

Obraz
© Marek Wieliński

Dostępne są trzy silniki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem TSI o mocach od 122 do 210 KM oraz jeden silnik wysokoprężny 2.0 TDI z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem o mocy 140 KM.

/ 34Po kuracji odmładzającej

Obraz
© Marek Wieliński

Najwięcej radości z jazdy dostarcza oczywiście wersja z topowym silnikiem benzynowym, z maksymalnym momentem obrotowym 280 Nm przy 1 700 obr./min.

/ 34Po kuracji odmładzającej

Obraz
© Marek Wieliński

Prędkość maksymalna tej wersji to 238 km/h. Sprint do setki trwa 7,8 s. Nie ma jednak co liczyć na rozsądne zużycie paliwa. Przy dynamicznej jeździe najmocniejszy Eos spala średnio ponad 12 l/100 km.

/ 34Po kuracji odmładzającej

Obraz
© Marek Wieliński

Kształt nadwozia dostosowano do najnowszego stylu marki, znanego między innymi z Passata.

/ 34Po kuracji odmładzającej

Obraz
© Marek Wieliński

Na liście dodatkowego wyposażenia jest system Light Assist, który automatycznie przełącza światła drogowe na mijania.

/ 34Po kuracji odmładzającej

Obraz
© Marek Wieliński

Pojawiły się nowe wzory 16-, 17- i 18-calowych felg.

/ 34Po kuracji odmładzającej

Obraz
© Marek Wieliński

Volkswagen proponuje duży wybór silników, ale tylko w Europie. W Ameryce Eos oferowany jest jedynie z silnikiem 2.0 TSI o mocy 200 KM współpracującym z 6-stopniową przekładnią DSG.

/ 34Po kuracji odmładzającej

Obraz
© Marek Wieliński

W Europie natomiast dostępne są trzy silniki benzynowe z turbodoładowaniem (TSI) i jeden silnik wysokoprężny z turbo (TDI). Jednostki TSI mają moc 122 KM, 160 KM i 210 KM, a TDI z Common Rail rozwija moc 140 KM.

10 / 34Po kuracji odmładzającej

Obraz
© Marek Wieliński

Volkswagen zapewnia, że dzięki zastosowaniu BlueMotion Technology diesel spala 4,8 l/100 km.

11 / 34Po kuracji odmładzającej

Obraz
© Marek Wieliński

Wśród rozwiązań zastosowanych w tej wersji są systemy start-stop i odzyskiwania energii hamowania (dzięki temu udało się zmniejszyć spalanie o 0,7 l/100 km). Warto też wspomnieć o plotkach mówiących o możliwości pojawienia się wersji R, która miałaby być wyposażona w jednostkę 3.6 VR6 i napęd na 4 koła.

12 / 34Po kuracji odmładzającej

Obraz
© Marek Wieliński

Do silników 2.0 TSI oraz 2.0 TDI za niecałe 6 000 zł można dokupić dwusprzęgłową skrzynię DSG. Może ona pracować w trybie automatycznym lub jako przekładnia sekwencyjna. Oprócz wygody dzięki DSG zyskamy nieco lepsze przyspieszenie, ale tryb automatyczny oznacza też większe spalanie. Mimo to warto się zastanowić nad tą opcją, która pozwoli jeszcze bardziej się zrelaksować jadąc kabrioletem.

13 / 34Po kuracji odmładzającej

Obraz
© Marek Wieliński

Stylistyka nowego Eosa to formy znane z pozostałych modeli Volkswagena. Niektórzy powiedzą, że spokojne, inni nazwą je nudnymi. Konserwatywny design od dawna jest znakiem firmowym niemieckiej marki i nawet takie samochody jak Scirocco, Passat CC i właśnie Eos są raczej spokojnymi przedstawicielami swoich klas. Podobnie jak inne auta z logo VW na masce, tak też nowy Eos stracił obłości i nowa generacja to głównie linie proste i niewielkie łuki.

14 / 34Po kuracji odmładzającej

Obraz
© Marek Wieliński

Nowy Eos rozpoznawalny jest po dwuczęściowych diodowych światłach tylnych i zmodyfikowanym zderzaku. Główne reflektory mogą być halogenowe lub opcjonalnie bi-ksenonowe. W przypadku reflektorów bi-ksenonowych światła do jazdy w dzień to 14 diod LED.

15 / 34Po kuracji odmładzającej

Obraz
© Marek Wieliński

Najważniejszym elementem Eosa jest właśnie jego dach nazwany CSC (skrót od niemieckiego określenia Cabriolet-Schiebe-Coupe). Podobnie jak we wcześniejszej wersji, seryjną częścią składową pięcioczęściowego dachu jest rozsuwany środkowy element wykonany ze szkła, który zapewnia o oświetlenie wnętrza także przy złej pogodzie.

16 / 34Po kuracji odmładzającej

Obraz
© Marek Wieliński

Otwarcie lub zamknięcie dachu zajmuje 25 s. Problemem kompaktowych aut typu coupe-cabrio jest potrzeba odpowiednio długiej klapy bagażnika pozwalającej na schowanie dachu, a co za tym idzie - dziwne proporcje samochodu. VW dzięki składanemu na 5 części dachowi jest jedną z tych firm, którym udało się przynajmniej częściowo rozwiązać ten problem.

17 / 34Po kuracji odmładzającej

Obraz
© Marek Wieliński

Mimo iż już wersja podstawowa posiada dość bogate wyposażenie, to długa lista opcji zachęca, aby dołożyć do tego kilka, a nawet kilkanaście tysięcy.

18 / 34Po kuracji odmładzającej

Obraz
© Marek Wieliński

Wśród ciekawych opcji wyposażenia można znaleźć drugą generację systemu ułatwiającego parkowanie Park Assist wraz z systemem Park Pilot (wspomaganie parkowania równoległego i prostopadłego do osi jezdni).

19 / 34Po kuracji odmładzającej

Obraz
© Marek Wieliński

Nowością w Eosie jest także bezkluczykowy system zamykania i otwierania drzwi oraz uruchamiania silnika Keyless Access. Dodatkowo jeżeli nowy Eos posiada system Keyless Access, to dach może być otwierany i zamykany zdalnie, co jest nowością w tym modelu.

20 / 34Po kuracji odmładzającej

Obraz
© Marek Wieliński

Światowa premiera nowego Eosa miała miejsce w Stanach Zjednoczonych podczas wystawy Los Angeles Auto Show w listopadzie 2010. Kalifornia jako miejsce targowego debiutu została wybrana z pełną świadomością - Ameryka jest największym rynkiem sprzedaży tego czteroosobowego modelu.

21 / 34Po kuracji odmładzającej

Obraz
© Marek Wieliński

Ten ciekawy Volkswagen bazujący na popularnym Golfie od samego początku produkcji cieszył się dość dużą popularnością. Mimo wysokiej ceny od razu stał się interesującą konkurencją w nowym segmencie, który głównie był zdominowany przez auta francuskie.

22 / 34Po kuracji odmładzającej

Obraz
© Marek Wieliński

Metalowy (a w tym przypadku szklany) składany dach pozwala cieszyć się przyjemnością jazdy kabrioletem, a przy tym nie ma wad związanych z miękkim dachem. Szczególnie zimą auto tego typu jest bezproblemowe w eksploatacji w porównaniu z klasycznym kabrioletem.

23 / 34Po kuracji odmładzającej

Obraz
© Marek Wieliński

Nie ma wad związanych z miękkim dachem. Szczególnie zimą auto tego typu jest bezproblemowe w eksploatacji w porównaniu z klasycznym kabrioletem.

24 / 34Po kuracji odmładzającej

Obraz
© Marek Wieliński

W Europie natomiast dostępne są trzy silniki benzynowe z turbodoładowaniem (TSI) i jeden silnik wysokoprężny z turbo (TDI). Jednostki TSI mają moc 122 KM, 160 KM i 210 KM, a TDI z Common Rail rozwija moc 140 KM. Volkswagen zapewnia, że dzięki zastosowaniu BlueMotion Technology diesel spala 4,8 l/100 km.

25 / 34Po kuracji odmładzającej

Obraz
© Marek Wieliński

Jeśli zdecydujemy się na jazdę z nadwoziem skonfigurowanym w wersji coupe, do dyspozycji będziemy mieć całe 380 litrów ustawnej przestrzeni bagażowej z wygodnym dostępem przez dużą, unoszoną wysoko w górę pokrywę. Nawet po złożeniu dachu w porównaniu z Golfem nie będzie źle. Bagażnik skurczy się do 205 litrów.

26 / 34Po kuracji odmładzającej

Obraz
© Marek Wieliński

Pomysłowa osłona przed wiatrem. Choć niewielka, jest bardzo skuteczna.

27 / 34Po kuracji odmładzającej

Obraz
© Marek Wieliński

We wnętrzu zastosowano nowe elementy dekoracyjne na desce rozdzielczej i w poszyciu drzwi.

28 / 34Po kuracji odmładzającej

Obraz
© Marek Wieliński

We wnętrzu zastosowano nowe elementy dekoracyjne na desce rozdzielczej i w poszyciu drzwi.

29 / 34Po kuracji odmładzającej

Obraz
© Marek Wieliński

Inne nowości to komputer pokładowy z kolorowym wyświetlaczem i druga generacja systemu Park Assist z urządzeniem Park Pilot, wykonującym manewry za kierowcę oraz bezkluczykowy dostęp, obejmujący zdalne otwieranie i zamykanie dachu z wbudowanym, otwieranym oddzielnie, dużym, szklanym panelem.

30 / 34Po kuracji odmładzającej

Obraz
© Marek Wieliński

Golf bez dachu czy Eos? Odpowiedź będzie prosta. Ten pierwszy to tańsza propozycja, jeśli w ogóle można tak powiedzieć o aucie za ponad 80 000 zł. Ten model ma przekonać do siebie młodych użytkowników Volkswagena.

31 / 34Po kuracji odmładzającej

Obraz
© Marek Wieliński

Eos to propozycja z zupełnie innej półki. Cenowo z całą pewnością wyższej, ale to właśnie Eos jest samochodem na każdą okoliczność i każdą pogodę.

32 / 34Po kuracji odmładzającej

Obraz
© Marek Wieliński

W deszczowy dzień może być stylowym coupe z całkiem sporym bagażnikiem, innym razem wspaniałym kabrioletem z systemem osłon, skutecznie chroniących przed wiatrem.

33 / 34Po kuracji odmładzającej

Obraz
© Marek Wieliński

Światowa premiera nowego Eosa miała miejsce w Stanach Zjednoczonych podczas wystawy Los Angeles Auto Show w listopadzie 2010. Kalifornia jako miejsce targowego debiutu została wybrana z pełną świadomością - Ameryka jest największym rynkiem sprzedaży tego czteroosobowego modelu.

34 / 34Po kuracji odmładzającej

Obraz
© Marek Wieliński

Ten ciekawy Volkswagen bazujący na popularnym Golfie od samego początku produkcji cieszył się dość dużą popularnością. Mimo wysokiej ceny od razu stał się interesującą konkurencją w nowym segmencie, który głównie był zdominowany przez auta francuskie. Metalowy (a w tym przypadku szklany) składany dach pozwala cieszyć się przyjemnością jazdy kabrioletem, a przy tym nie ma wad związanych z miękkim dachem. Szczególnie zimą auto tego typu jest bezproblemowe w eksploatacji w porównaniu z klasycznym kabrioletem.

Wybrane dla Ciebie
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy