Volkswagen Eos 2011
None
Po kuracji odmładzającej
Nową wersję Volkswagena Eosa udoskonalono pod względem technicznym, dodano też nowe elementy wyposażenia.
Po kuracji odmładzającej
Dostępne są trzy silniki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem TSI o mocach od 122 do 210 KM oraz jeden silnik wysokoprężny 2.0 TDI z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem o mocy 140 KM.
Po kuracji odmładzającej
Najwięcej radości z jazdy dostarcza oczywiście wersja z topowym silnikiem benzynowym, z maksymalnym momentem obrotowym 280 Nm przy 1 700 obr./min.
Po kuracji odmładzającej
Prędkość maksymalna tej wersji to 238 km/h. Sprint do setki trwa 7,8 s. Nie ma jednak co liczyć na rozsądne zużycie paliwa. Przy dynamicznej jeździe najmocniejszy Eos spala średnio ponad 12 l/100 km.
Po kuracji odmładzającej
Kształt nadwozia dostosowano do najnowszego stylu marki, znanego między innymi z Passata.
Po kuracji odmładzającej
Na liście dodatkowego wyposażenia jest system Light Assist, który automatycznie przełącza światła drogowe na mijania.
Po kuracji odmładzającej
Pojawiły się nowe wzory 16-, 17- i 18-calowych felg.
Po kuracji odmładzającej
Volkswagen proponuje duży wybór silników, ale tylko w Europie. W Ameryce Eos oferowany jest jedynie z silnikiem 2.0 TSI o mocy 200 KM współpracującym z 6-stopniową przekładnią DSG.
Po kuracji odmładzającej
W Europie natomiast dostępne są trzy silniki benzynowe z turbodoładowaniem (TSI) i jeden silnik wysokoprężny z turbo (TDI). Jednostki TSI mają moc 122 KM, 160 KM i 210 KM, a TDI z Common Rail rozwija moc 140 KM.
Po kuracji odmładzającej
Volkswagen zapewnia, że dzięki zastosowaniu BlueMotion Technology diesel spala 4,8 l/100 km.
Po kuracji odmładzającej
Wśród rozwiązań zastosowanych w tej wersji są systemy start-stop i odzyskiwania energii hamowania (dzięki temu udało się zmniejszyć spalanie o 0,7 l/100 km). Warto też wspomnieć o plotkach mówiących o możliwości pojawienia się wersji R, która miałaby być wyposażona w jednostkę 3.6 VR6 i napęd na 4 koła.
Po kuracji odmładzającej
Do silników 2.0 TSI oraz 2.0 TDI za niecałe 6 000 zł można dokupić dwusprzęgłową skrzynię DSG. Może ona pracować w trybie automatycznym lub jako przekładnia sekwencyjna. Oprócz wygody dzięki DSG zyskamy nieco lepsze przyspieszenie, ale tryb automatyczny oznacza też większe spalanie. Mimo to warto się zastanowić nad tą opcją, która pozwoli jeszcze bardziej się zrelaksować jadąc kabrioletem.
Po kuracji odmładzającej
Stylistyka nowego Eosa to formy znane z pozostałych modeli Volkswagena. Niektórzy powiedzą, że spokojne, inni nazwą je nudnymi. Konserwatywny design od dawna jest znakiem firmowym niemieckiej marki i nawet takie samochody jak Scirocco, Passat CC i właśnie Eos są raczej spokojnymi przedstawicielami swoich klas. Podobnie jak inne auta z logo VW na masce, tak też nowy Eos stracił obłości i nowa generacja to głównie linie proste i niewielkie łuki.
Po kuracji odmładzającej
Nowy Eos rozpoznawalny jest po dwuczęściowych diodowych światłach tylnych i zmodyfikowanym zderzaku. Główne reflektory mogą być halogenowe lub opcjonalnie bi-ksenonowe. W przypadku reflektorów bi-ksenonowych światła do jazdy w dzień to 14 diod LED.
Po kuracji odmładzającej
Najważniejszym elementem Eosa jest właśnie jego dach nazwany CSC (skrót od niemieckiego określenia Cabriolet-Schiebe-Coupe). Podobnie jak we wcześniejszej wersji, seryjną częścią składową pięcioczęściowego dachu jest rozsuwany środkowy element wykonany ze szkła, który zapewnia o oświetlenie wnętrza także przy złej pogodzie.
Po kuracji odmładzającej
Otwarcie lub zamknięcie dachu zajmuje 25 s. Problemem kompaktowych aut typu coupe-cabrio jest potrzeba odpowiednio długiej klapy bagażnika pozwalającej na schowanie dachu, a co za tym idzie - dziwne proporcje samochodu. VW dzięki składanemu na 5 części dachowi jest jedną z tych firm, którym udało się przynajmniej częściowo rozwiązać ten problem.
Po kuracji odmładzającej
Mimo iż już wersja podstawowa posiada dość bogate wyposażenie, to długa lista opcji zachęca, aby dołożyć do tego kilka, a nawet kilkanaście tysięcy.
Po kuracji odmładzającej
Wśród ciekawych opcji wyposażenia można znaleźć drugą generację systemu ułatwiającego parkowanie Park Assist wraz z systemem Park Pilot (wspomaganie parkowania równoległego i prostopadłego do osi jezdni).
Po kuracji odmładzającej
Nowością w Eosie jest także bezkluczykowy system zamykania i otwierania drzwi oraz uruchamiania silnika Keyless Access. Dodatkowo jeżeli nowy Eos posiada system Keyless Access, to dach może być otwierany i zamykany zdalnie, co jest nowością w tym modelu.
Po kuracji odmładzającej
Światowa premiera nowego Eosa miała miejsce w Stanach Zjednoczonych podczas wystawy Los Angeles Auto Show w listopadzie 2010. Kalifornia jako miejsce targowego debiutu została wybrana z pełną świadomością - Ameryka jest największym rynkiem sprzedaży tego czteroosobowego modelu.
Po kuracji odmładzającej
Ten ciekawy Volkswagen bazujący na popularnym Golfie od samego początku produkcji cieszył się dość dużą popularnością. Mimo wysokiej ceny od razu stał się interesującą konkurencją w nowym segmencie, który głównie był zdominowany przez auta francuskie.
Po kuracji odmładzającej
Metalowy (a w tym przypadku szklany) składany dach pozwala cieszyć się przyjemnością jazdy kabrioletem, a przy tym nie ma wad związanych z miękkim dachem. Szczególnie zimą auto tego typu jest bezproblemowe w eksploatacji w porównaniu z klasycznym kabrioletem.
Po kuracji odmładzającej
Nie ma wad związanych z miękkim dachem. Szczególnie zimą auto tego typu jest bezproblemowe w eksploatacji w porównaniu z klasycznym kabrioletem.
Po kuracji odmładzającej
W Europie natomiast dostępne są trzy silniki benzynowe z turbodoładowaniem (TSI) i jeden silnik wysokoprężny z turbo (TDI). Jednostki TSI mają moc 122 KM, 160 KM i 210 KM, a TDI z Common Rail rozwija moc 140 KM. Volkswagen zapewnia, że dzięki zastosowaniu BlueMotion Technology diesel spala 4,8 l/100 km.
Po kuracji odmładzającej
Jeśli zdecydujemy się na jazdę z nadwoziem skonfigurowanym w wersji coupe, do dyspozycji będziemy mieć całe 380 litrów ustawnej przestrzeni bagażowej z wygodnym dostępem przez dużą, unoszoną wysoko w górę pokrywę. Nawet po złożeniu dachu w porównaniu z Golfem nie będzie źle. Bagażnik skurczy się do 205 litrów.
Po kuracji odmładzającej
Pomysłowa osłona przed wiatrem. Choć niewielka, jest bardzo skuteczna.
Po kuracji odmładzającej
We wnętrzu zastosowano nowe elementy dekoracyjne na desce rozdzielczej i w poszyciu drzwi.
Po kuracji odmładzającej
We wnętrzu zastosowano nowe elementy dekoracyjne na desce rozdzielczej i w poszyciu drzwi.
Po kuracji odmładzającej
Inne nowości to komputer pokładowy z kolorowym wyświetlaczem i druga generacja systemu Park Assist z urządzeniem Park Pilot, wykonującym manewry za kierowcę oraz bezkluczykowy dostęp, obejmujący zdalne otwieranie i zamykanie dachu z wbudowanym, otwieranym oddzielnie, dużym, szklanym panelem.
Po kuracji odmładzającej
Golf bez dachu czy Eos? Odpowiedź będzie prosta. Ten pierwszy to tańsza propozycja, jeśli w ogóle można tak powiedzieć o aucie za ponad 80 000 zł. Ten model ma przekonać do siebie młodych użytkowników Volkswagena.
Po kuracji odmładzającej
Eos to propozycja z zupełnie innej półki. Cenowo z całą pewnością wyższej, ale to właśnie Eos jest samochodem na każdą okoliczność i każdą pogodę.
Po kuracji odmładzającej
W deszczowy dzień może być stylowym coupe z całkiem sporym bagażnikiem, innym razem wspaniałym kabrioletem z systemem osłon, skutecznie chroniących przed wiatrem.
Po kuracji odmładzającej
Światowa premiera nowego Eosa miała miejsce w Stanach Zjednoczonych podczas wystawy Los Angeles Auto Show w listopadzie 2010. Kalifornia jako miejsce targowego debiutu została wybrana z pełną świadomością - Ameryka jest największym rynkiem sprzedaży tego czteroosobowego modelu.
Po kuracji odmładzającej
Ten ciekawy Volkswagen bazujący na popularnym Golfie od samego początku produkcji cieszył się dość dużą popularnością. Mimo wysokiej ceny od razu stał się interesującą konkurencją w nowym segmencie, który głównie był zdominowany przez auta francuskie. Metalowy (a w tym przypadku szklany) składany dach pozwala cieszyć się przyjemnością jazdy kabrioletem, a przy tym nie ma wad związanych z miękkim dachem. Szczególnie zimą auto tego typu jest bezproblemowe w eksploatacji w porównaniu z klasycznym kabrioletem.