| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/7715/concept-c-vw-01.jpg',600,404) ) |
| --- | Volkswagen opracowuje modele studyjne, które mają przygotować grunt przed ekspansją koncernu w segmenty dotąd zaniedbane. W ubiegłym roku, podczas targów we Frankfurcie, VW zaprezentował model roadstera VW Concept R, oraz pokazanym w Detroit modelu Concept T, w Genewie VW przedstawił model kabriolet Concept C.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/7715/concept-c-vw-02.jpg',600,405) ) |
| --- | Concept C oznaczać ma zarówno Cabriolet, jak i Coupe. Producent niezwykle dumny jest z systemu składanego dachu, który wedle zapewnień VW, jest najbardziej innowacyjnym systemem na świecie. Ów składany, sztywny dach (hardtop), zbudowany jest częściowo ze szkła. O ile niedawno jeszcze kabriolety po rozłożeniu dachu traciły nie tylko urok, ale i były niewygodne w eksploatacji (plandeka nie dająca osłony od zimna i nieprzejrzysty plastik z tyłu), o tyle Concept C ma, nawet z rozłożonym, dachem, zapewniać komfort i miłe wrażenia z jazdy. Cały czas podróżni mają dookoła siebie przestrzeń, w niepogodę tylko osłoniętą szklaną osłoną. Składanie dachu i tylnej szyby odbywa się poprzez zsuwanie szklanych pokryw do bagażnika. Składa się także tylny słupek, przez co przestrzeń wokół pasażerów jest ograniczona jedynie przednia szybą.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/7715/concept-c-vw-03.jpg',600,257) ) |
| --- | Sztywność i doskonałe walory eksploatacyjne sztywnego dachu upoważniają producenta do określania Conceptu C, prócz kabrioletem, także Coupe. By tę sportowa formułę urealnić, auto ma bardzo dynamicznie wyglądająca sylwetkę i proporcje nadwozia umożliwiające sportową jazdę. Z racji tych proporcji (szerokość 1,81 metra; wysokość 1,43 m; długość 4,41 m), Concept C jest stosunkowo niski i szeroki. Patrząc na jego sportową sylwetkę aż dziw, że producent zdecydował się wyposażyć demonstracyjną wersję w silnik o mocy zaledwie 110 kW / 150 KM. Z pewnością, lepiej sprawdziłaby się jednostka silniejsza i bardziej dynamiczna, ale zaważyła kwestia promocji jednostek benzynowych o bezpośrednim wtrysku FSI montowanych w Golfach i Passatach, z których Volkswagen jest bardzo dumny.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/7715/concept-c-vw-04.jpg',600,404) ) |
| --- | Przygotowanie następujących po sobie w odstępie niespełna roku trzech samochodów studyjnych: roadstera Concept R i kabrioleta/coupe Concept C świadczyć może o rozmachu działu projektowego producenta. Oba projekty wyglądają obiecująco, oba mają rozwiązania ciekawe i nowe. Ich szanse na produkcyjny żywot nie zależą jednak od innowacyjności czy piękna ujawnionych w projekcie, ale w głównej mierze od wyników sprzedaży nowego Golfa, który stanowi filar nadwątlonej ostatnio stabilności finansowej Volkswagen AG. Wątpliwe, by producent zdecydował się na wdrożenie któregokolwiek z omawianych „Conceptów” zanim nie zyska pewności co do satysfakcjonujących wpływów ze sprzedaży Golfa i nie wprowadzi nowej generacji Passata.