Volkswagen CC: zastrzyk botoksu
Cztery lata od rozpoczęcia produkcji przyszedł czas by Volkswagen odświeżył swój najładniejszy samochód. Jeszcze przed oficjalną premierą na targach samochodowych w Los Angeles Niemcy uśmiercili Passata CC i zaprezentowali nowy model CC.
Nietrudno było się domyślić, co niemieccy styliści zrobią z Passatem CC. Podobnie jak w przypadku pozostałych modeli producenta, auto otrzymało przednie lampy z LED-ami, których nie da się pomylić z żadnym innym producentem. Podobnie jest z wykończonym sporą dawką chromu grillem.
Podobne zmiany zaszły z tyłu pojazdu - styliści ograniczyli się do wymiany lamp, w których na czerwono świecą diody oraz zamontowania nowego zderzaka. Delikatnie zmienił się również kształt pokrywy bagażnika.
Spece od delikatnych poprawek zabrali się również za wnętrze samochodu. Delikatnej zmianie uległa centralna konsola, zwłaszcza w okolicy panelu sterującego klimatyzacją. Volkswagen zapowiada również nowe wykończenie tapicerskie oraz więcej dodatków - ma pojawić się czujnik zmęczenia kierowcy czy nowy zestaw audio.
Inżynierowie z Volkswagena dla nowego CC przygotowali również kilka rozwiązań dbających o bezpieczeństwo w podróży. Dzięki systemowi Side Assist Plus wraz ze zintegrowanym Lane Assist, kierowca nie tylko będzie wiedział kiedy opuści swój pas ruchu, ale również będzie ostrzegany przed pojazdami, znajdującymi się w martwym punkcie. W ofercie znajdzie się też kamera, rozpoznająca znaki drogowe.
Nowy wygląd, to również nowe silniki. O ile w USA producent oferuje jedynie dwa silniki benzynowe - 2.0 TSI oraz 3.6 V6 FSI - to w Europie oczywiście nie zabraknie diesli o mocy od 140 do 300 KM. Najbardziej oszczędny CC będzie oznaczony, jako BlueMontion i wyposażony w dwulitrowy motor TDI o mocy 140 KM. VW zapewnia, że średnie spalanie wyniesie 4,7 l/100 km.
Przez prawie cztery lata Niemcy sprzedali nieco ponad 270 tys. szt. Passata CC na całym świecie. Również mieliśmy okazję sprawdzić jak jeździ ten model i bardzo nam się podobał. Tym bardziej czekamy na nową wersję, która pojawi się w Niemczech na początku roku 2012.
WP: Lopez
mw/mw