Visiovan - pierwsza jazda

Obraz

Rywalizacja w klasie minivanów zaostrza się. Gama tego rodzaju pojazdów dostępnych w Polsce poszerza się właśnie o Citroena C4 Picasso.

Oficjalna premiera C4 Picasso odbyła się podczas salonu motoryzacyjnego w Paryżu. Auto dołączyło do wersji 3- i 5-drzwiowej, które oferowane są już na naszym rynku. Budowane jest zresztą na tej samej płycie podłogowej.

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/10862/c4-picasso-1-b.jpeg',500,375) ) |
| --- | C4 Picasso pod względem rozmiarów plasuje się na pograniczu segmentu minivanów i vanów. Jest szersze i dłuższe od Renault Grand Scenika i Opla Zafiry, ale nieco mniejsze niż VW Sharan. Może nim podróżować siedem osób siedzących w konfiguracji 2+3+2. W celu ułatwienia zajmowania miejsca w trzecim rzędzie, fotele rzędu drugiego, mające nota bene, taką samą szerokość, można przesuwać wzdłuż nadwozia. Co więcej – ich siedzisko w momencie przesuwania składa się czyniąc tę operację łatwiejszą. Minimalna pojemność bagażnika wynosi 208 l. Ze złożonymi siedzeniami trzeciego rzędu wzrasta do 576 l, a drugiego i trzeciego do 1 951 l. Powstająca przy okazji płaska podłoga ułatwia rozmieszczenie przewożonych przedmiotów. Dostęp do przestrzeni bagażowej możliwy jest także przez dostępne opcjonalnie otwierane niezależnie okno bagażnika.

WIĘCEJ ZDJĘĆ W GALERIIWIĘCEJ ZDJĘĆ W GALERII

Do cech szczególnych C4 Picasso zaliczyć można panoramiczną szybę przednią zachodzącą nieco na dach. | [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/10862/c4-picasso-2-b.jpeg',500,375) ) |
| --- | Dzięki takiemu rozwiązaniu zwiększyła się ilość światła docierającego do wnętrza auta i poprawiła widoczność. Z tymi właśnie cechami związany jest przydomek „Visiovan”, jaki C4 Picasso nadali konstruktorzy Citroena.
W najdroższej wersji wyposażenia Exclusive oferowane jest pneumatyczne zawieszenie tylnej osi, pozwalające na zachowanie stałego prześwitu niezależnie od obciążenia. Umożliwia ono także obniżenie progu bagażnika za pomocą przycisku umieszczonego w przestrzeni bagażowej, co ułatwia załadunek.

C4 Picasso dostępny jest w Polsce z silnikami benzynowymi 1,8 l/127 KM i 2,0 l/143 KM oraz wysokoprężnymi jednostkami napędowymi 1,6 l/110 KM i 2,0 l/138 KM. W ramach promocji związanej z wprowadzeniem auta na rynek, jego ceny obniżono o 5 tys. zł. | [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/10862/c4-picasso-3-b.jpeg',500,375) ) |
| --- | Auto można już zamawiać w salonach Citroena.

Wrażenia z jazdy

Mieliśmy możliwość jeżdżenia C4 Picasso z silnikiem benzynowym o pojemności 1,8 l. jednostka oferowana jest jako podstawowa – jej dynamika jest wystarczająca, ale nie należy spodziewać się przyspieszeń wciskających w fotel. Manualna, 5-stopniową skrzynia biegów pracuje precyzyjnie. Umiejscowienie jej na panelu centralnym sprawia, że pomiędzy przednimi fotelami jest dużo miejsca. Zegary znajdujące się pośrodku są czytelne, nawet przy dużym nasłonecznieniu, a to dzięki umieszczeniu ich głęboko pod plastikową osłoną. Fotele przednie są dobrze wyprofilowane. Ilość miejsca na nogi pasażerów podróżujących w drugim rzędzie siedzeń mogłaby być nieco większa. Może jej brakować, gdy chcąc zapewnić nieco wygody podróżującym na trzecim rzędzie foteli, te z rzędu drugiego przesuniemy nieco do przodu. Składanie foteli drugiego rzędu jest łatwe, podobnie jak trzeciego.

Wybrane dane techniczne:

| Typ silnika | benzynowy | benzynowy | diesel | diesel |
| --- | --- | --- | --- | --- |
| Pojemność skokowa (cm3) | 1749 | 1997 | 1560 | 1997 |
| Moc (KM) przy obr./min | 127/6000 | 143/6000 | 110/4000 | 138/4000 |
| Maksymalny moment obrotowy (Nm) przy obr./min | 170/3750 | 200/4000 | 240/1750 | 270/2000 |
| Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 11,9 | 11,5 | 12,7 | 12,5 |
| Prędkość maksymalna (km/h) | 185 | 195 | 180 | 195 |
| Zużycie paliwa trasa/miasto (l/100 km) | 6,1/11,3 | 6,2/11,1 | 5,1/7,3 | 5,/7,9 |
| Długość x szerokość x wysokość (cm) | 459 x 183 x 166 | | | |
| Pojemność bagażnika (l) | 208/576/1951 | | | |
| Cena brutto* (zł) | 75 900 | 94 700 | 85 000 | 104 800 | * cena promocyjna

Wybrane wyposażenie standardowe:

przednie i boczne poduszki powietrzne, kurtyny powietrzne, układ ABS, układ stabilizacji toru jazdy, wspomaganie układu kierowniczego, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne.

Autor: Maciej Pobocha

Obraz

Wybrane dla Ciebie

Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę