Trwa ładowanie...
nowe samochody
27-10-2006 10:09

Visiovan - pierwsza jazda

Visiovan - pierwsza jazda
dahnlxw
dahnlxw

Rywalizacja w klasie minivanów zaostrza się. Gama tego rodzaju pojazdów dostępnych w Polsce poszerza się właśnie o Citroena C4 Picasso.

Oficjalna premiera C4 Picasso odbyła się podczas salonu motoryzacyjnego w Paryżu. Auto dołączyło do wersji 3- i 5-drzwiowej, które oferowane są już na naszym rynku. Budowane jest zresztą na tej samej płycie podłogowej.

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/10862/c4-picasso-1-b.jpeg',500,375) ) |
| --- | C4 Picasso pod względem rozmiarów plasuje się na pograniczu segmentu minivanów i vanów. Jest szersze i dłuższe od Renault Grand Scenika i Opla Zafiry, ale nieco mniejsze niż VW Sharan. Może nim podróżować siedem osób siedzących w konfiguracji 2+3+2. W celu ułatwienia zajmowania miejsca w trzecim rzędzie, fotele rzędu drugiego, mające nota bene, taką samą szerokość, można przesuwać wzdłuż nadwozia. Co więcej – ich siedzisko w momencie przesuwania składa się czyniąc tę operację łatwiejszą. Minimalna pojemność bagażnika wynosi 208 l. Ze złożonymi siedzeniami trzeciego rzędu wzrasta do 576 l, a drugiego i trzeciego do 1 951 l. Powstająca przy okazji płaska podłoga ułatwia rozmieszczenie przewożonych przedmiotów. Dostęp do przestrzeni bagażowej możliwy jest także przez dostępne opcjonalnie otwierane niezależnie okno bagażnika.

dahnlxw

WIĘCEJ ZDJĘĆ W GALERIIWIĘCEJ ZDJĘĆ W GALERII

Do cech szczególnych C4 Picasso zaliczyć można panoramiczną szybę przednią zachodzącą nieco na dach. | [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/10862/c4-picasso-2-b.jpeg',500,375) ) |
| --- | Dzięki takiemu rozwiązaniu zwiększyła się ilość światła docierającego do wnętrza auta i poprawiła widoczność. Z tymi właśnie cechami związany jest przydomek „Visiovan”, jaki C4 Picasso nadali konstruktorzy Citroena.
W najdroższej wersji wyposażenia Exclusive oferowane jest pneumatyczne zawieszenie tylnej osi, pozwalające na zachowanie stałego prześwitu niezależnie od obciążenia. Umożliwia ono także obniżenie progu bagażnika za pomocą przycisku umieszczonego w przestrzeni bagażowej, co ułatwia załadunek.

dahnlxw

C4 Picasso dostępny jest w Polsce z silnikami benzynowymi 1,8 l/127 KM i 2,0 l/143 KM oraz wysokoprężnymi jednostkami napędowymi 1,6 l/110 KM i 2,0 l/138 KM. W ramach promocji związanej z wprowadzeniem auta na rynek, jego ceny obniżono o 5 tys. zł. | [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/10862/c4-picasso-3-b.jpeg',500,375) ) |
| --- | Auto można już zamawiać w salonach Citroena.

Wrażenia z jazdy

Mieliśmy możliwość jeżdżenia C4 Picasso z silnikiem benzynowym o pojemności 1,8 l. jednostka oferowana jest jako podstawowa – jej dynamika jest wystarczająca, ale nie należy spodziewać się przyspieszeń wciskających w fotel. Manualna, 5-stopniową skrzynia biegów pracuje precyzyjnie. Umiejscowienie jej na panelu centralnym sprawia, że pomiędzy przednimi fotelami jest dużo miejsca. Zegary znajdujące się pośrodku są czytelne, nawet przy dużym nasłonecznieniu, a to dzięki umieszczeniu ich głęboko pod plastikową osłoną. Fotele przednie są dobrze wyprofilowane. Ilość miejsca na nogi pasażerów podróżujących w drugim rzędzie siedzeń mogłaby być nieco większa. Może jej brakować, gdy chcąc zapewnić nieco wygody podróżującym na trzecim rzędzie foteli, te z rzędu drugiego przesuniemy nieco do przodu. Składanie foteli drugiego rzędu jest łatwe, podobnie jak trzeciego.

dahnlxw

Wybrane dane techniczne:

| Typ silnika | benzynowy | benzynowy | diesel | diesel |
| --- | --- | --- | --- | --- |
| Pojemność skokowa (cm3) | 1749 | 1997 | 1560 | 1997 |
| Moc (KM) przy obr./min | 127/6000 | 143/6000 | 110/4000 | 138/4000 |
| Maksymalny moment obrotowy (Nm) przy obr./min | 170/3750 | 200/4000 | 240/1750 | 270/2000 |
| Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 11,9 | 11,5 | 12,7 | 12,5 |
| Prędkość maksymalna (km/h) | 185 | 195 | 180 | 195 |
| Zużycie paliwa trasa/miasto (l/100 km) | 6,1/11,3 | 6,2/11,1 | 5,1/7,3 | 5,/7,9 |
| Długość x szerokość x wysokość (cm) | 459 x 183 x 166 | | | |
| Pojemność bagażnika (l) | 208/576/1951 | | | |
| Cena brutto* (zł) | 75 900 | 94 700 | 85 000 | 104 800 | * cena promocyjna

Wybrane wyposażenie standardowe:

przednie i boczne poduszki powietrzne, kurtyny powietrzne, układ ABS, układ stabilizacji toru jazdy, wspomaganie układu kierowniczego, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne.

Autor: Maciej Pobocha

dahnlxw
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dahnlxw
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj