VW Touran
Koncern Volkswagena w 2003 roku widząc sukcesy konkurencyjnych kompaktowych vanów, przedstawił własną propozycję dla familii. Touran’a zbudowano z wykorzystaniem technologii znanej z Golfa V. Obszerne, solidnie wykonane wnętrze wraz z renomą marki, przyciągały rzesze chętnych. Touran podobnie jak rywale mógł być wyposażony w trzeci rząd siedzeń. Należy je jednak traktować raczej jako tymczasowe miejsce dla niegrzecznego dziecka, niżli pełnowymiarowy fotel.
Gama jednostek napędowych pozwoli na znalezienie odpowiedniego wariantu. Niestety zarówno wśród silników benzynowych jak i wysokoprężnych nie wszystkie są godne polecenia. Benzyniakiem gwarantującym tanią i spokojną eksploatację jest 1.6 MPI 102 KM (doskonale współgra z LPG), pozostałe wolnossące silniki wykonano w technologii FSI, która winduje koszty i niemal uniemożliwia założenie instalacji gazowej. Najpopularniejszy benzyniak 1.4 TSI 140-170 KM cierpi na wiele poważnych wad fabrycznych mogących doprowadzić do poważnych uszkodzeń. Spośród diesli najlepszym wyborem jest leciwy 1.9 TDI 90-105 KM.