Fiat Multipla
W 1998 roku światło dzienne ujrzał Fiat Multipla I, który niemal od razu zyskał miano najbrzydszego auta tamtych lat, nie przeszkadzało to jednak w odniesieniu rynkowego sukcesu. Duża popularność modelu skłoniła Fiata w 2004 roku do wprowadzenia następcy zaprojektowanego wedle ówczesnych stylistycznych kanonów marki. W dalszym ciągu Multipla dysponowała sześcioma miejscami w dwóch rzędach siedzeń, co jest praktycznie niespotykane. Niestety nietypowy układ siedzeń i pojemne nadwozie nie wystarczyły do powtórzenia osiągnięcia pierwszej odsłony, przyczyniła się do tego skromna paleta silnikowa.
Benzynowe jednostki 1.4 i 1.6 (77 i 103 KM) zadowalały jedynie statecznych i cierpliwych kierowców. Nieco lepiej prezentowała się sytuacja w katalogu diesli, gdzie dostępne były również dwa silniki 1.3 i 1.9 JTD (85, 105-120). Jedynie mniejszy wytwarzany w Polsce motor słynie z apetytu na olej silnikowy, większy zaś trwałością może rywalizować z niemieckimi czy francuskimi rywalami.
Piotr Mokwiński