Udane pierwsze półrocze Opla w Polsce
W czerwcu sprzedaż Opla na polskim rynku wyniosła 2479 samochodów osobowych i dostawczych do 3,5 t. Był to jednocześnie najlepszy czerwiec od 2008 roku i najlepszy miesiąc w 2014 roku. Łącznie w pierwszym półroczu do klientów trafiły 13 942 samochody, czyli o ponad 42 proc. więcej niż w pierwszym półroczu ubiegłego roku, które zakończyło się wynikiem na poziomie 9808 sztuk. Liderem sprzedaży marki w okresie od stycznia do czerwca jest model Opel Astra – 4175 sztuk, tuż za nią uplasowała się Corsa z wynikiem 4065 egzemplarzy, trzecie miejsce zajęła Insignia – 2183 sztuki.
Przedstawiciele Opla cieszą się z wyników osiągniętych w pierwszym półroczu. Dobrze została przyjęta przez polskich klientów nowa Meriva, debiutująca na początku tego roku. Potwierdzeniem tego jest prawie 400-procentowy wzrost sprzedaży tego rodzinnego minivana w stosunku do zeszłego roku i najlepszy wynik miesięczny w historii sprzedaży. Z kolei poprawa dostępności Mokki, miejskiego SUVa Opla, przełożyła się prawie natychmiast na wzrost sprzedaży. W pierwszym półroczu wzrosła ona o ponad 100 proc.
W pierwszej połowie roku sprzedaż Opla Meriva wyniosła 705 sztuk, natomiast w analogicznym okresie 2013 roku były to 142 sztuki. Czerwiec był kolejnym z rzędu, dobrym miesiącem dla modelu Mokka, do klientów trafiło 188 aut. Sprzedaż Mokki w pierwszym półroczu wyniosła 944 sztuki w 2014 w porównaniu do 466 samochodów w 2013 roku.
Opel rozwija także sprzedaż samochodów dostawczych. W pierwszym półroczu wyniosła ona 1139 sztuk, co oznacza wzrost o 56 proc, w porównaniu do zeszłego roku. Najpopularniejszymi modelami w gamie były Vivaro – 65 proc. wzrostu i 631 sprzedanych egzemplarzy oraz Movano – 43 proc. wzrostu i 138 sprzedanych egzemplarzy.