Trwa ładowanie...
08-09-2014 14:32

Tych marek nie polecają użytkownicy samochodów

d1wuq1e
d1wuq1e

Zakup samochodu to poważna inwestycja. Dlatego wybór nie jest łatwy. Producenci oferują szeroki wachlarz modeli, a skutki decyzji, którą podejmiemy, będziemy odczuwać przez kilka kolejnych lat. Najlepszą pomocą dla nabywcy są opinie tych, którzy już użytkują wybrane przez nas auto. Których marek zmotoryzowani nie polecają?

Amerykański serwis thecarconnection.com, pomagający w wyborze konkretnego modelu i pozwalający na przeglądanie ofert, zapytał swoich użytkowników o wrażenia dotyczące posiadanych samochodów. Na podstawie tych ankiet stworzono listę marek, których nie polecają zmotoryzowani zza wielkiej wody. Na piątym miejscu tego zestawienia znalazł się Scion. Należąca do Toyoty marka została stworzona w 2002 roku jako oferta skierowana do Amerykanów. Ci jednak nie wyrażają się o niej zbyt pochlebnie. Tylko niespełna 26 proc. posiadaczy jeszcze raz kupiłoby produkt z gamy Sciona. Użytkownicy zarzucają swoim samochodom słabą jakość wykończenia i awaryjność. O ile w pierwszą z tych wad łatwo uwierzyć, druga jest co najmniej zastanawiająca. W końcu Toyota od lat jest w gronie marek oferujących samochody charakteryzujące się najwyższą wytrzymałością.

Czwarte miejsce w niechlubnym zestawieniu zajmuje Jaguar. Angielska legenda przekonała do siebie tylko 25 proc. użytkowników. Pozostali są zdania, że samochody Jaguara są zbyt drogie w utrzymaniu. Czy zarzut ten jest słuszny? Należy pamiętać, że mamy do czynienia z marką ekskluzywną. Najtańszy model spod znaku dzikiego kota - XF - na polskim rynku wyceniono na 209,5 tys. zł w wersji podstawowej; najdroższy - XK - na 481,5 tys. zł. Wydaje się więc, że osoba, która decyduje się na taki zakup, powinna być przygotowana na wysokie koszty utrzymania samochodu.

Pierwszą trójkę zestawienia otwiera Dodge, którego samochody ponownie kupiłoby niespełna 23 proc. użytkowników. Należąca do Chryslera amerykańska marka z założenia oferuje auta nieco gorzej wyposażone, ale za to dysponujące większą mocą i tańsze. Użytkownicy zarzucają im słabej jakości wykończenie oraz awaryjność. Jeśli jednak świadomie wybieramy tańszą markę, pierwszej z tych wad po prostu należy się spodziewać.

Należący do koncernu Fiata Chrysler znalazł się na drugim miejscu rankingu. Tylko 22,7 proc. właścicieli aut tej marki ponownie by się na nią zdecydowała. Jest tak przede wszystkim ze względu na niestabilną pozycję marki, a także niewielki wybór modeli. Rzeczywiście, Chrysler ma w swojej ofercie tylko cztery samochody: dwa sedany należące do segmentu D i E oraz zbudowanego na ich bazie kabrioleta, a także vana.

d1wuq1e

Najgorzej ocenioną marką w amerykańskim rankingu jest Mitsubishi. Dla wielu zmotoryzowanych może to być niespodzianka. W końcu samochody tej japońskiej firmy uchodzą za jedne z najmniej awaryjnych i paliwożernych, a dodatkowo wolno tracą na wartości. Mimo to tylko 21,8 proc. użytkowników tych aut w USA kupiłoby je po raz drugi. Dlaczego? Amerykanie wskazują na niską jakość wykończenia, a także słabą dostępność części zamiennych. W pierwszym przypadku trudno nie zgodzić się z tym osądem. Wnętrza aut Mitsubishi, choć dobrze spasowane, nie grzeszą zbyt wysoką jakością użytych materiałów. Co do części zamiennych, w Europie można je znaleźć bez trudu, ale ich ceny mogą przyprawić o zawrót głowy. Na szczęście nie są zbyt często potrzebne.

tb/mw/tb, moto.wp.pl

d1wuq1e
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1wuq1e
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj