Turecka konstrukcja wygrała konkurs Honda Custom

Scramblerowe modele Hondy, czyli CL500 i CL250, aż się proszą, aby je modyfikować - w końcu jest to w DNA motocykli tego typu. Japońska marka zorganizowała więc w Europie konkurs na customy zbudowane na bazie tych maszyn. W głosowaniu wygrał model nazwany Bunker Imprint, ale cała pierwsza piątka jest godna uwagi.

Honda CL250 Bunker ImprintHonda CL250 Bunker Imprint
Źródło zdjęć: © Honda
Szymon Jasina

Turecki zespół Bunker wykorzystał model CL250 i dodał wzmocnioną włóknem szklanym, drukowaną w technologii FDM 3D, półowiewkę nylonową, nowe panele boczne, rzeźbioną osłonę podwozia z zamkniętym wydechem, zmienione siedzenie i elementy tyłu. W efekcie scrambler zmienił się w café racera, ale w wyraźnie retro-nowoczesnym stylu. Tak powstał Bunker Imprint.

Honda CL500 Ocean’s Tracker
Honda CL500 Ocean’s Tracker © Honda

Na drugim miejscu w internetowym głosowaniu uplasował się francuski Ocean’s Tracker. Zgodnie z nazwą inspiracją tu były maszyny do amerykańskiego flat tracku, ale też motocykle kaskaderskie. Projekt na bazie modelu CL500 wyróżnia się rzucającym się w oczy, sportowym malowaniem.

Honda CL500 CL Surfer
Honda CL500 CL Surfer © Honda

Podium zamknął pochodzący z Niemiec CL Surfer. Zainspirowany jest on plażami i luźną atmosferą surfingu w Biarritz - miejscu festiwalu Wheels and Waves. Motocykl ten ma metaliczny, srebrny zbiornik paliwa oraz błotniki (z charakterystycznym niebieskim paskiem), a także kierownicę typu clip-on, nowy wydech i brązową skórzaną kanapę wraz z osłonami baku.

Honda CL500 Alpina 500
Honda CL500 Alpina 500 © Honda

Szwajcarska Alpina 500 to chyba najbardziej oldschoolowo wyglądający i najprostszy stylistycznie motocykl w tym zestawieniu. Świętuje on 50-lecie Hondy w tym kraju, więc nawiązania do historii nie powinny dziwić. Mamy więc przede wszystkim zbiornik paliwa w stylu starych modeli CB, minimalistyczną kanapę i jeszcze bardziej zredukowaną ramę pomocniczą.

Honda CL500 Enduro 500
Honda CL500 Enduro 500 © Honda

Nazwa hiszpańskiego projektu Enduro 500, który zajął piąte miejsce, mówi chyba wszystko. W końcu scramblery to oryginalnie maszyny offroadowe, więc taki kierunek modyfikacji pasuje tu bardzo dobrze. Mamy więc wysoko umieszczony przedni błotnik, siatkę na reflektorze i krzykliwe malowanie, a także kilka inny detali jak wydech Arrow.

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła