Triumph Rocket 3 zyskuje mocy i nazywa się teraz Storm

Rakieta jest jeszcze mocniejsza. Triumph Rocket 3 został zmodernizowany, co zaowocowało dodatkowymi 15 KM. Co ciekawe, poza podkręceniem silnika i poprawą właściwości jezdnych niewiele się zmieniło.

Triumph Rocket 3 Storm GTTriumph Rocket 3 Storm GT
Źródło zdjęć: © Triumph
Szymon Jasina

Triumph Rocket 3 to motocykl jedyny w swoim rodzaju. Power cruiser napędzany jest ogromnym, trzycylindrowym rzędowym silnikiem o pojemności 2458 cm3. Aktualna odsłona tego modelu dostępna jest od 2019 r. i choć doczekała się w tym czasie kilku wersji specjalnych, to czas najwyższy na odświeżenie tego szalonego motocykla. Ale jeśli myślicie, że wiąże się ona tylko z nowymi lakierami i zmianami stylistycznymi do możecie poczuć się zaskoczeni, gdyż jest dokładnie odwrotnie.

Nowa odsłona Rocketa 3 (w wersjach R i GT) dostała dodatkową nazwę Storm. Stylistycznie nie zmieniło się nic, a nowy model oferowany jest w trzech wersjach kolorystycznych - całkowicie czarnej oraz dwoma łączącymi czerń z czerwienią lub niebieskim. Czernią pokryto część osprzętu silnika. Można powiedzieć, że nic specjalnego, ale to zdecydowanie elegancka klasyka.

Triumph Rocket 3 Storm
Triumph Rocket 3 Storm © Triumph

Zamiast bawić się w stylistyczne zmiany (na pewno niedługo doczekamy się limitowanych odmian specjalnych, spokojna głowa), poproszono inżynierów, żeby wykrzesali jeszcze więcej z nietypowego silnika. I tak Triumph Pocket 3 Storm dostarcza 182 KM przy 7000 obr./min, czyli o 15 KM więcej niż dotychczas. Zwiększono również o kosmetyczne 4 Nm już ogromny maksymalny moment obrotowy, który wynosi teraz 225 Nm przy 4000 obr./min.

Triumph Rocket 3 Storm R
Triumph Rocket 3 Storm R © Triumph

Wersje Storm wyróżniają się też nowymi aluminiowymi felgami. Jednak zmiana ta nie jest podyktowana jedynie stylem i po prostu liftingowym obowiązkiem. Nowe obręcze są lżejsze, co oznacza mniejszą masę nieresorowaną a zatem poprawia prowadzenie tego ważącego przeszło 300 kg motocykla.

Triumph Rocket 3 Storm zacznie trafiać do dealerów brytyjskiej marki w kwietniu 2024 r. Cennik motocykla otwiera kwota 116 900 zł.

Triumph Rocket 3 Storm GT
Triumph Rocket 3 Storm GT © Triumph
Triumph Rocket 3 Storm R
Triumph Rocket 3 Storm R © Triumph
Triumph Rocket 3 Storm R
Triumph Rocket 3 Storm R © Triumph
Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła