Trwa ładowanie...

Triumph Bobber TFC to coś więcej niż złoty lakier

Bobber w limitowanej odmianie Triumph Factory Custom może wydawać się kolejną edycją specjalną z ładnym malowaniem. Tym razem Brytyjczycy zrobili coś więcej, aby klientom łatwiej było uzasadnić sobie, że nie dopłacają tylko za lakier.

Triumph Bobber TFCTriumph Bobber TFCŹródło: Triumph
d8i7jvl
d8i7jvl

Nie zrozumcie mnie źle. Triumph już masowo wypuszczający edycje specjalne swoich motocykli (głównie z linii Modern Classic) jest mistrzem w tej kategorii. Praktycznie każda edycja limitowana wygląda świetnie i swoim malowaniem zachęca, aby dorzucić trochę pieniędzy i wyjechać z salonu bardziej wyjątkowym motocyklem. Jednak miło, że w przypadku limitowanego do 750 sztuk Bobbera o nazwie Triumph Factory Custom zrobiono coś więcej.

Zacznijmy jednak od wyglądu. Bo i tu zmieniło się tyle, że można mówić powoli mówić o fabrycznym customie. Podstawą jest czarny lakier ze złotymi elementami jak szeroki pas na baku. Taki sam wzór znalazł się na panelach bocznych, które jednak swoją czerń zawdzięczają temu, że są wykonane z włókna węglowego. Ten sam materiał trafił też na wydech Akrapoviča, który sam jest w kolorze matowej czerni. Złote są natomiast dolne części przedniego zawieszenia.

Triumph Bobber TFC Triumph
Triumph Bobber TFCŹródło: Triumph

Na tym jednak nie koniec zmian. Przednie koło w Triumphie Bobberze TFC ma średnicę aż 19 cali zamiast 16 w modelu standardowym. Natomiast nad nim zamontowano kierownicę typu clip-on wykonaną z aluminium, która zapewnia bardziej agresywną pozycję siedzącą.

d8i7jvl

Chyba najbardziej zaskakujące jest to, że Triumph pogrzebał też przy silniku Bobbera. Na pierwszy rzut oka wszystko może wydawać się po staremu - 78 KM i 106 Nm to te same wartości, co standardowo. Jednak udało się je uzyskać już przy niższych obrotach dwucylindrowego silnika o pojemności 1200 cm3. Maksymalna moc w Bobberze TFC osiągana jest przy 6000 obr./min (100 niżej niż standardowo), a maksymalny moment obrotowy przy 3750 obr./min (250 niżej). To zatem w niewielkim stopniu, ale przekłada się na osiągi. Na tyle, aby móc sobie powiedzieć "kupiłem najszybszego Triumpha Bobbera".

Triumph Bobber TFC Triumph
Triumph Bobber TFCŹródło: Triumph
Triumph Bobber TFC Triumph
Triumph Bobber TFCŹródło: Triumph
Triumph Bobber TFC Triumph
Triumph Bobber TFCŹródło: Triumph
Triumph Bobber TFC Triumph
Triumph Bobber TFCŹródło: Triumph
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d8i7jvl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d8i7jvl
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj