Z dieslem BMW
Od czasu rynkowego debiutu w 2002 roku sprzedano w Europie ponad 700 000 egzemplarzy Toyoty Verso. W roku 2013 rodzinny samochód Toyoty, mający 4,6-procentowy udział w europejskim segmencie minivanów, przeszedł gruntowny lifting pod okiem specjalistów z europejskiego centrum projektowego ED2. W roku 2014 zachodzi kolejna zmiana. W gamie silników Diesla pojawia się jednostka 1.6 od BMW. To efekt kooperacji obu koncernów. W zamian Japończycy podzielą się z Niemcami swoimi doświadczeniami w technologii hybrydowej. Toyota Verso, oprócz nowej jednostki wysokoprężnej otrzymuje też zmodyfikowany system multimedialny Toyota Touch 2, inne wykończenie wnętrza oraz nowy kolor nadwozia i nowe wzory felg.
BMW skorzysta na tym wiele, bo otrzyma od Toyoty silniki elektryczne oraz osprzęt i układy przeniesienia napędu, wraz z oprogramowaniem. Słowem, wszystko co niezbędne do zbudowania jednostki hybrydowej. Prawdopodobnie będzie stosować jednak własne silniki spalinowe, a w drodze rewanżu przekazuje Toyocie swojego Diesla 1.6.
Decydując się na montaż tego silnika, Toyota chce uatrakcyjnić ofertę modelu w Europie, gdzie w segmencie minivanów wciąż dominują silniki Diesla, szczególnie te o pojemności 1.6 l. Stanowią aż połowę sprzedaży. Silnik o mocy 112 KM połączono z 6-stopniową skrzynią biegów Toyoty. W porównaniu z dotychczasowo stosowanym w Verso silnikiem 2.0 D-4D o 8 proc. obniżono spalanie.