Toyota Prius
None
Samochód prawie elektryczny
Co słychać? Nic. Tak mogą mówić kierowcy Priusów. Ten samochód potrafi bezszelestnie pokonać dystans do 2 km na samym tylko silniku elektrycznym o mocy 80 KM. Oto pomost do nowej ery w świecie motoryzacji. Ery samochodów elektrycznych.
Samochód prawie elektryczny
Prius to najpopularniejsze na świecie auto z napędem hybrydowym. Toyota rozwinęła tą technologię w najwyższym stopniu. Prezentowany samochód jest już trzecią generacją. Pierwsza debiutowała w 1997 roku w Japonii. Miała słaby, 58-konny, spalinowy silnik i 40-konny silnik elektryczny.
Samochód prawie elektryczny
Kolejna wersja potrafiła spalić tylko 4 litry benzyny na 100 kilometrów i stała się ulubieńcem amerykańskich gwiazd showbiznesu.
Samochód prawie elektryczny
Dziś pod maską Priusa jest 99-konny, benzynowy silnik 1.8, połączony z elektrycznym. Łączna moc zestawu to 136 KM.
Samochód prawie elektryczny
Silnik spalinowy nie pracuje przez cały czas. Jest wyłączany zawsze wtedy, gdy bateria i silnik elektryczny mogą sobie dać radę bez jego pomocy. Efekt? W naszym teście na trasie: 4,6 l/100km. W mieście - do 5,5 l/100 km. To wynik uzyskany podczas normalnej jazdy, bez wyrzeczeń.
Samochód prawie elektryczny
Ten samochód ma kosmiczny wygląd. Z przodu charakterystyczne lampy, zachodzące na maskę.
Samochód prawie elektryczny
Z tyłu dwuczęściowa tylna szyba, przez którą niewiele widać. Na szczęście jest kamera cofania oraz system automatycznego parkowania.
Samochód prawie elektryczny
Kierowca ma do wyboru cztery tryby jazdy: Eco, Power, Normal i EV. Ten ostatni wyłącza całkowicie silnik spalinowy i zamienia Priusa w prawdziwy samochód elektryczny, który nie emituje zanieczyszczeń i w ogóle nie zużywa benzyny.
Samochód prawie elektryczny
W tym trybie nie można jednak przekraczać 50 km/h, bo z powrotem włączy się silnik benzynowy.
Samochód prawie elektryczny
Jazda w trybie ekologicznym wymaga ciągłych wyrzeczeń. Pedał gazu jest wówczas znieczulony.
Samochód prawie elektryczny
W trybie Power samochód staje się bardziej dynamiczny. Przyspieszać do setki można w 10,4 sekundy. Prędkość maksymalna to 180 km/h.
Samochód prawie elektryczny
Pod maską Priusa jest 99-konny, benzynowy silnik 1.8, połączony z elektrycznym. Łączna moc zestawu to 136 KM.
Samochód prawie elektryczny
Deska rozdzielcza wygląda jak pulpit sterowniczy w promie kosmicznym...
Samochód prawie elektryczny
Przyspieszać do setki można w 10,4 sekundy. Prędkość maksymalna to 180 km/h.
Samochód prawie elektryczny
...ani jednego analogowego zegara.
Samochód prawie elektryczny
Uwagę zwraca cienki pasek z wyświetlaczami na których pojawiają się wszystkie potrzebne informacje.
Samochód prawie elektryczny
W wyposażeniu jest nawet wyświetlacz HUD, pokazujący prędkość i dane z nawigacji na przedniej szybie.
Samochód prawie elektryczny
Deska rozdzielcza wygląda jak pulpit sterowniczy w promie kosmicznym.
Samochód prawie elektryczny
Zamiast typowej dźwigni zmiany biegów jest... joystick.
Samochód prawie elektryczny
Kierowca ma do wyboru cztery tryby jazdy: Eco, Power, Normal i EV. Ten ostatni wyłącza całkowicie silnik spalinowy i zamienia Priusa w prawdziwy samochód elektryczny.
Samochód prawie elektryczny
Pomimo konieczności zamontowania potężnych akumulatorów, w środku jest pod dostatkiem miejsca...
Samochód prawie elektryczny
Wnętrze jest jak wielki pluszak. Miękką tkaniną pokryto nawet przednie słupki.
Samochód prawie elektryczny
Środkowy tunel jest jak most, zawieszony nad umieszczoną poniżej półką.
Samochód prawie elektryczny
Inne gadżety to drzwi ryglowane opuszkami palców i wyświetlacz przycisków wielofunkcyjnej kierownicy, prezentujący na desce rozdzielczej "obraz w obrazie".
Samochód prawie elektryczny
Jakość wykonania wnętrza nie powinna budzić zastrzeżeń.
Samochód prawie elektryczny
Wnętrze jest jak wielki pluszak...
Samochód prawie elektryczny
...wszystko wysokiej jakości i przyjemne w dotyku.
Samochód prawie elektryczny
Pomimo konieczności zamontowania potężnych akumulatorów, w środku jest pod dostatkiem miejsca, nawet dla 5 pasażerów, a bagażnik ma pojemność 445 litrów.
Samochód prawie elektryczny
Po złożeniu tylnej kanapy uzyskujemy całkiem sporą przestrzeń ładunkową.
Samochód prawie elektryczny
Niestety, ekologia sporo kosztuje. Testowany model, po uwzględnieniu cennika dodatkowego wyposażenia to wydatek około 130 000 zł.
Przy spokojnej jeździe Toyota Prius jest w stanie spalać niecałe 4 litry benzyny na 100 km. Maksymalnie - nie więcej, niż 8 litrów. To pierwszy krok w kierunku elektryfikacji samochodu. Następnym są elektryczne auta, takie jak Renault ZE, Nissan Leaf czy sportowa Tesla. Na europejski rynek wchodzi właśnie wielkoseryjny, elektryczny samochód - Opel Ampera. Chcecie czy nie - naszą przyszłością są elektryczne samochody na baterie.