Toyota Hilux Racing Experience

None

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

/ 5Składając hołd Dakarowi

Obraz
© zdjęcie producenta

Południowoamerykański oddział Toyoty sprzedał milionowy egzemplarz modelu Hilux. Z tej okazji powstał unikalny egzemplarz zbudowany na wzór aut startujących w Rajdzie Dakar.

Toyota Hilux Racing Experience, znana lepiej jako REX, powstała pod okiem Glyna Halla - legendarnego kierowcy rajdowego, mentora zwycięzcy Dakaru, Giniela de Villiersa. Hall jest znany m.in. z przygotowania słynnych czterech Hiluxów, które po raz pierwszy ukończyły Dakar w 2012 r. Jednym z nich jechał wówczas de Villiers, który rok później zajął Hiluxem drugie miejsce w "generalce" i pierwsze w swojej klasie.

Hall podjął się zadania zbudowania auta off-roadowego, ale jak najbardziej zbliżonego do fabrycznej wersji. Oryginalny silnik 3,0 D-4D ustąpił miejsca 5-litrowej jednostce V8 z Lexusa IS-F, znanej z dakarowych Toyot. Motor osiąga maksymalną moc 455 KM przy 6 000 obr./min., co pozwala na pokonywanie wielu terenowych przeszkód i osiągnięcie prędkości maksymalnej 260 km/h.

/ 5Składając hołd Dakarowi

Obraz
© zdjęcie producenta

Południowoamerykański oddział Toyoty sprzedał milionowy egzemplarz modelu Hilux. Z tej okazji powstał unikalny egzemplarz zbudowany na wzór aut startujących w Rajdzie Dakar.

Toyota Hilux Racing Experience, znana lepiej jako REX, powstała pod okiem Glyna Halla - legendarnego kierowcy rajdowego, mentora zwycięzcy Dakaru, Giniela de Villiersa. Hall jest znany m.in. z przygotowania słynnych czterech Hiluxów, które po raz pierwszy ukończyły Dakar w 2012 r. Jednym z nich jechał wówczas de Villiers, który rok później zajął Hiluxem drugie miejsce w "generalce" i pierwsze w swojej klasie.

Hall podjął się zadania zbudowania auta off-roadowego, ale jak najbardziej zbliżonego do fabrycznej wersji. Oryginalny silnik 3,0 D-4D ustąpił miejsca 5-litrowej jednostce V8 z Lexusa IS-F, znanej z dakarowych Toyot. Motor osiąga maksymalną moc 455 KM przy 6 000 obr./min., co pozwala na pokonywanie wielu terenowych przeszkód i osiągnięcie prędkości maksymalnej 260 km/h.

/ 5Składając hołd Dakarowi

Obraz
© zdjęcie producenta

Południowoamerykański oddział Toyoty sprzedał milionowy egzemplarz modelu Hilux. Z tej okazji powstał unikalny egzemplarz zbudowany na wzór aut startujących w Rajdzie Dakar.

Toyota Hilux Racing Experience, znana lepiej jako REX, powstała pod okiem Glyna Halla - legendarnego kierowcy rajdowego, mentora zwycięzcy Dakaru, Giniela de Villiersa. Hall jest znany m.in. z przygotowania słynnych czterech Hiluxów, które po raz pierwszy ukończyły Dakar w 2012 r. Jednym z nich jechał wówczas de Villiers, który rok później zajął Hiluxem drugie miejsce w "generalce" i pierwsze w swojej klasie.

Hall podjął się zadania zbudowania auta off-roadowego, ale jak najbardziej zbliżonego do fabrycznej wersji. Oryginalny silnik 3,0 D-4D ustąpił miejsca 5-litrowej jednostce V8 z Lexusa IS-F, znanej z dakarowych Toyot. Motor osiąga maksymalną moc 455 KM przy 6 000 obr./min., co pozwala na pokonywanie wielu terenowych przeszkód i osiągnięcie prędkości maksymalnej 260 km/h.

/ 5Składając hołd Dakarowi

Obraz
© zdjęcie producenta

Południowoamerykański oddział Toyoty sprzedał milionowy egzemplarz modelu Hilux. Z tej okazji powstał unikalny egzemplarz zbudowany na wzór aut startujących w Rajdzie Dakar.

Toyota Hilux Racing Experience, znana lepiej jako REX, powstała pod okiem Glyna Halla - legendarnego kierowcy rajdowego, mentora zwycięzcy Dakaru, Giniela de Villiersa. Hall jest znany m.in. z przygotowania słynnych czterech Hiluxów, które po raz pierwszy ukończyły Dakar w 2012 r. Jednym z nich jechał wówczas de Villiers, który rok później zajął Hiluxem drugie miejsce w "generalce" i pierwsze w swojej klasie.

Hall podjął się zadania zbudowania auta off-roadowego, ale jak najbardziej zbliżonego do fabrycznej wersji. Oryginalny silnik 3,0 D-4D ustąpił miejsca 5-litrowej jednostce V8 z Lexusa IS-F, znanej z dakarowych Toyot. Motor osiąga maksymalną moc 455 KM przy 6 000 obr./min., co pozwala na pokonywanie wielu terenowych przeszkód i osiągnięcie prędkości maksymalnej 260 km/h.

/ 5Składając hołd Dakarowi

Obraz
© zdjęcie producenta

Południowoamerykański oddział Toyoty sprzedał milionowy egzemplarz modelu Hilux. Z tej okazji powstał unikalny egzemplarz zbudowany na wzór aut startujących w Rajdzie Dakar.

Toyota Hilux Racing Experience, znana lepiej jako REX, powstała pod okiem Glyna Halla - legendarnego kierowcy rajdowego, mentora zwycięzcy Dakaru, Giniela de Villiersa. Hall jest znany m.in. z przygotowania słynnych czterech Hiluxów, które po raz pierwszy ukończyły Dakar w 2012 r. Jednym z nich jechał wówczas de Villiers, który rok później zajął Hiluxem drugie miejsce w "generalce" i pierwsze w swojej klasie.

Hall podjął się zadania zbudowania auta off-roadowego, ale jak najbardziej zbliżonego do fabrycznej wersji. Oryginalny silnik 3,0 D-4D ustąpił miejsca 5-litrowej jednostce V8 z Lexusa IS-F, znanej z dakarowych Toyot. Motor osiąga maksymalną moc 455 KM przy 6 000 obr./min., co pozwala na pokonywanie wielu terenowych przeszkód i osiągnięcie prędkości maksymalnej 260 km/h.

Wybrane dla Ciebie

Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury