Trwa ładowanie...
d436xbb

Toyota drugą marką w Polsce

d436xbb
d436xbb

W 2014 r. Toyota była ponownie jedną z najczęściej wybieranych marek samochodowych w Polsce. Zarejestrowano 30 626 aut tego producenta, o 31 proc. więcej niż w 2013 r.

W ubiegłych 12-stu miesiącach mieliśmy kilka premier modelowych Toyoty. Na rynku zadebiutowała nowa generacja Aygo i gruntownie zmodernizowany Yaris. Dzięki tym pojazdom oraz Aurisowi, Corolli i RAV4 (debiut w 2013 r.) Toyota może poszczycić się najnowszą gamą modelową w Polsce. Z pewnością miało to wpływ na wyniki sprzedaży.

Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar opublikował analizę, z której wynika, że po oczyszczeniu danych z rejestracji czasowych (tzw. zjawisko reeksportu) Toyota plasuje się na drugiej pozycji najpopularniejszych marek w Polsce. Japończycy uplasowali się pomiędzy Skodą a Volkswagenem. Udział w rynku wyniósł 9,4 proc.

d436xbb

Zdecydowanie najczęściej wybieranymi Toyotami były Aurisy (8 702 egzemplarze, w tym 1 742 odmiany hybrydowe) oraz Yarisy (odpowiednio 8 306 i 726). Kolejne miejsca należą do RAV4 (3 995), Avensis (3 606), Corolli (3 307), Aygo (1 614), Verso (1 296), Land Cruisera 150 (344), Hiluxa (302), Land Cruisera V8 (64), ProAce (53), GT86 (51), Priusa (27), Priusa+ (22), Priusa Plug-in (3) oraz Dyna (2).

Warto także podkreślić, że coraz większym powodzeniem cieszą się w naszym kraju samochody hybrydowe - Toyota sprzedała o 65 proc. więcej tego typu aut niż przed rokiem. Napęd hybrydowy w przypadku modelu Auris wynosi już 20 proc. rejestracji.

Źródło: Toyota

ll/moto.wp.pl

d436xbb
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d436xbb
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj