W 2014 r. Toyota była ponownie jedną z najczęściej wybieranych marek samochodowych w Polsce. Zarejestrowano 30 626 aut tego producenta, o 31 proc. więcej niż w 2013 r.
W ubiegłych 12-stu miesiącach mieliśmy kilka premier modelowych Toyoty. Na rynku zadebiutowała nowa generacja Aygo i gruntownie zmodernizowany Yaris. Dzięki tym pojazdom oraz Aurisowi, Corolli i RAV4 (debiut w 2013 r.) Toyota może poszczycić się najnowszą gamą modelową w Polsce. Z pewnością miało to wpływ na wyniki sprzedaży.
Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar opublikował analizę, z której wynika, że po oczyszczeniu danych z rejestracji czasowych (tzw. zjawisko reeksportu) Toyota plasuje się na drugiej pozycji najpopularniejszych marek w Polsce. Japończycy uplasowali się pomiędzy Skodą a Volkswagenem. Udział w rynku wyniósł 9,4 proc.
Zdecydowanie najczęściej wybieranymi Toyotami były Aurisy (8 702 egzemplarze, w tym 1 742 odmiany hybrydowe) oraz Yarisy (odpowiednio 8 306 i 726). Kolejne miejsca należą do RAV4 (3 995), Avensis (3 606), Corolli (3 307), Aygo (1 614), Verso (1 296), Land Cruisera 150 (344), Hiluxa (302), Land Cruisera V8 (64), ProAce (53), GT86 (51), Priusa (27), Priusa+ (22), Priusa Plug-in (3) oraz Dyna (2).
Warto także podkreślić, że coraz większym powodzeniem cieszą się w naszym kraju samochody hybrydowe - Toyota sprzedała o 65 proc. więcej tego typu aut niż przed rokiem. Napęd hybrydowy w przypadku modelu Auris wynosi już 20 proc. rejestracji.
Źródło: Toyota
ll/moto.wp.pl