Czwarta generacja
Debiutująca w sierpniu 1985 r. Celica czwartej generacji wyraźnie różniła się od poprzedników. Najważniejszą zmianą było wprowadzenie przedniego napędu. Świeże podejście zaowocowało opływowym i aerodynamicznym kształtem pojazdu. Czwarta generacja otrzymała nowy układ mechaniczny, dzięki któremu nadchodząca Mk3 Supra mogła stać się niezależnym modelem w gamie samochodów sportowych Toyoty.
Początkowo Celica była sprzedawana jako 3-drzwiowy liftback w Japonii i Europie (Stany miały dodatkowo 2-drzwiowe coupé, które stanowiło podstawę dla kabrioleta skonstruowanego przez ASC). Nowy samochód był zasilany jednym z czterech silników: 1,8 l lub 2,0 l w modelach podstawowych oraz średniej mocy silnikiem 1,6 l 4A-GE oraz nową, 16-zaworową jednostką 2,0 l 3S-GE. Zawieszenie zostało całkowicie zmienione, aby pasowało do nowego, poprzecznego układu napędowego