Trwa ładowanie...
03-12-2013 11:20

To był udany sezon VW Castrol Cup

To był udany sezon VW Castrol CupŹródło: Materiały prasowe
dxbrjtj
dxbrjtj

Prędkości rzędu 211 km/h, przeciążenia na zakrętach i podczas hamowania przekraczające 1,5 g - kierowcy startujący w Volkswagen Castrol Cup nie mieli łatwego życia.

Podczas siedmiu eliminacji, z których każda składała się z dwóch wyścigów, kwalifikacji i treningów, pucharowe Golfy pokonały średnio po 2 600 km. Przez cały sezon, łącznie z testami, ekipa VW Racing zużyła ok. 30 000 litrów benzyny. Choć puchar jest w całości polską inicjatywą to szybko zrobiło się o nim głośno w Europie również dlatego, że wzięli w nim udział zawodnicy z ośmiu krajów i dwóch kontynentów. Zakończona edycja 2013 to pierwszy z trzech zaplanowanych sezonów VW Castrol Cup w tej serii pucharu.

Łącznie w 14 wyścigach na 5 torach Europy kierowcy zużyli 1 500 opon i 120 przednich tarcz hamulcowych. W większości jeżdżono na oponach typu slick, jednak na torze Red Bull Ring w Austrii pogoda wymusiła zastosowanie "deszczówek". Prawidłowe funkcjonowanie Golfów zapewniało 17 mechaników, którzy zużyli ok. 300 l oleju i 150 l płynu hamulcowego. Poza wyścigówkami w trasę ruszały samochody ekipy technicznej i zaopatrzenia. W każdy wyścigowy weekend obsługą serii zajmowało się 35 osób z VW Racing.

Zwycięzcą cyklu został Mateusz Lisowski, choć z dobrej strony pokazali się również kierowcy startujący gościnnie. Małgorzata Rdest, która dołączyła do stawki pod koniec sezonu, zajęła 3 miejsce w kwalifikacjach do swojego pierwszego wyścigu a Jerzy Dudek w jednej z rozgrywek zajął wysoką, 13 lokatę. Wśród innych zawodników VIP znaleźli się aktor Bartosz Obuchowicz, były bokser Przemysław Saleta, mistrz świata na żużlu Tomasz Gollob czy startujący na co dzień w rajdach WRC Andreas Mikkelsen.

dxbrjtj

Seria Volkswagen Castrol Cup to przede wszystkim kuźnia młodych talentów wyścigowych. W zawodach startowali nie tylko reprezentanci Polski, ale też Austrii, Czech, Litwy, Meksyku, Niemiec, Słowacji oraz Szwecji. Wielonarodowa ekipa była też mocno zróżnicowana wiekiem - najstarszy zawodnik, Tiki Ivosevic, urodził się w 1971 r. a najmłodszym kierowcą był Paweł Krężelok, który dopiero w czerwcu ukończył 16 lat i mógł usiąść za "kółkiem".

Źródło: Volkswagen

ll/moto.wp.pl

dxbrjtj
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dxbrjtj
Więcej tematów