To był udany sezon VW Castrol Cup

Obraz
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Prędkości rzędu 211 km/h, przeciążenia na zakrętach i podczas hamowania przekraczające 1,5 g - kierowcy startujący w Volkswagen Castrol Cup nie mieli łatwego życia.

Podczas siedmiu eliminacji, z których każda składała się z dwóch wyścigów, kwalifikacji i treningów, pucharowe Golfy pokonały średnio po 2 600 km. Przez cały sezon, łącznie z testami, ekipa VW Racing zużyła ok. 30 000 litrów benzyny. Choć puchar jest w całości polską inicjatywą to szybko zrobiło się o nim głośno w Europie również dlatego, że wzięli w nim udział zawodnicy z ośmiu krajów i dwóch kontynentów. Zakończona edycja 2013 to pierwszy z trzech zaplanowanych sezonów VW Castrol Cup w tej serii pucharu.

Łącznie w 14 wyścigach na 5 torach Europy kierowcy zużyli 1 500 opon i 120 przednich tarcz hamulcowych. W większości jeżdżono na oponach typu slick, jednak na torze Red Bull Ring w Austrii pogoda wymusiła zastosowanie "deszczówek". Prawidłowe funkcjonowanie Golfów zapewniało 17 mechaników, którzy zużyli ok. 300 l oleju i 150 l płynu hamulcowego. Poza wyścigówkami w trasę ruszały samochody ekipy technicznej i zaopatrzenia. W każdy wyścigowy weekend obsługą serii zajmowało się 35 osób z VW Racing.

Zwycięzcą cyklu został Mateusz Lisowski, choć z dobrej strony pokazali się również kierowcy startujący gościnnie. Małgorzata Rdest, która dołączyła do stawki pod koniec sezonu, zajęła 3 miejsce w kwalifikacjach do swojego pierwszego wyścigu a Jerzy Dudek w jednej z rozgrywek zajął wysoką, 13 lokatę. Wśród innych zawodników VIP znaleźli się aktor Bartosz Obuchowicz, były bokser Przemysław Saleta, mistrz świata na żużlu Tomasz Gollob czy startujący na co dzień w rajdach WRC Andreas Mikkelsen.

Seria Volkswagen Castrol Cup to przede wszystkim kuźnia młodych talentów wyścigowych. W zawodach startowali nie tylko reprezentanci Polski, ale też Austrii, Czech, Litwy, Meksyku, Niemiec, Słowacji oraz Szwecji. Wielonarodowa ekipa była też mocno zróżnicowana wiekiem - najstarszy zawodnik, Tiki Ivosevic, urodził się w 1971 r. a najmłodszym kierowcą był Paweł Krężelok, który dopiero w czerwcu ukończył 16 lat i mógł usiąść za "kółkiem".

Źródło: Volkswagen

ll/moto.wp.pl

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy