Lexus dokonał podsumowania 2014 r. Przez ostatnie 12 miesięcy producent sprzedał 1 725 samochodów.
Największą popularnością cieszył się wprowadzony we wrześniu model NX 300h – nabywców znalazło 555 egzemplarzy. W okresie sprzedaży wrzesień-grudzień samochód ten osiągnął 17,8 proc. udziału w swoim segmencie. Japońska hybryda zdobyła także maksymalną ocenę pięciu gwiazdek w teście Euro NCAP.
Na drugim miejscu w zestawieniu sprzedanych Lexusów ma model IS (474 sztuki). Kolejne pozycje zajmują występujący z dwoma systemami hybrydowymi 450 h i 300h GS (186 sztuk), CT200h (252 sztuki), RX (231 sztuk) oraz LS (23 sztuki). Istotnym faktem jest wzrost popularności odmian hybrydowych. W 2013 r. ich udział w sprzedaży marki wyniósł 61 proc. a w 2014 r. - 83 proc.
Ubiegły rok minął pod znakiem wielu nagród i zwycięstw w zestawieniach. Według szacunków Eurotaxu Lexus IS300h będzie miał najlepszą w swojej klasie wartość rezydualną po okresie 3 lat i 120 000 km przebiegu, model GS450h został wybrany najlepszym samochodem dla prezesa w Wielkim Teście Flotowym, marka została też laureatem Narodowego Auto Testu 2014 i zdobywcą tytułu Superbrands 2014/2015.
Obecnie Lexus przygotowuje się do startów w wyścigach GT, gdzie wystąpi zbudowany na bazie modelu RCF bolid. Zapowiadane są kolejne modele - nowa wersja NX200t z turbodoładowanym silnikiem benzynowym, odmiany sportowego coupe RC300h (hybryda) i RC200t (benzyna) oraz GSF z 5-litrową jednostką V8 (473 KM). Warto też dodać, że przedłużona została umowa z Agnieszką Radwańską, na której stroju pojawią się reklamy japońskiej marki.
Źródło: Lexus
ll/moto.wp.pl