Ford Kuga
bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 5 gwiazdek
bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 4 gwiazdki
bezpieczeństwo pieszych: 3 gwiazdki
Specjaliści z Euro NCAP najwięcej zastrzeżeń mieli do ciśnienia poduszki powietrznej kierowcy. Zbyt niskie ciśnienie, jakie jest w jej wnętrzu, zdaniem NCAP może powodować odbicie głowy kierowcy od kierownicy. Natomiast, zarówno kolana jak i uda pasażerów siedzących z przodu były dobrze chronione. Boczne uderzenie jak i „test słupa” pozwoliły przyznać nowemu Fordowi maksymalną ilość punktów. Rodzice, którzy zdecydują się przewieść swoje 18-miesięcne pociechy powinni być spokojni, Kuga Wykazał ich maksymalną ochronę. Specjaliści przyczepili się jedynie do oznaczeń ISFIX na tylnej kanapie. Zastrzeżenia mieli również do systemu wyłączającego poduszkę pasażera. Chodziło im o instalację tego sytemu prze dilera, oraz niejasne oznakowanie całego mechanizmu. (fot. Euro NCAP)