Volkswagen T5 Kombi
bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 4 gwiazdki
bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 4 gwiazdki
bezpieczeństwo pieszych: 1 gwiazdka
Nowością w majowych testach zderzeniowych Euro NCAP, jest badanie odporności pojazdów bazujących na dużych autach użytkowych. Pierwszym pojazdem z tej grupy, jaki trafił na ścianę został jeden z najbardziej znanych wołów roboczych motoryzacji. Okazuje się, że rozmiar T5 wcale idealnie nie chroni ani kierowcy ani pasażera jadącego z przodu. Oboje są narażenie na obrażenia nóg oraz klatki piersiowej. W przypadku zderzenia w gorszej sytuacji znajdzie się pasażer, którego korpus bardziej ucierpi. Bez większych obrażeń obejdzie się kierowca, w razie bocznego uderzenia. Zdaniem speców z Euro NCAP Volkswagen oferuje niewystarczające oznaczenie mocowań ISOFIX na tylnej kanapie. NCAP wytknęło również niemieckiemu koncernowi braku oznaczenia niebezpieczeństwa wożenia fotelika na przednim fotelu, bez wyłączenia poduszki powietrznej pasażera. (Fot. Euro NCAP)