| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8890/getz-test-02.jpg',550,412) ) |
| --- | Pisanie testu ustępującej właśnie wersji Getza może się wydać pomyłką? Przecież nie dalej jak w ostatni piątek napisaliśmy o tej nowszej, która oferowana jest już klientom. Czy jednak, szczególnie w tym segmencie aut, klienci nie wypatrują wyjątkowych okazji? …A taką z pewnością będzie wyprzedaż ostatnich egzemplarzy Getza w wersji sprzed rewitalizacji.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8890/getz-test-04.jpg',550,412) ) |
| --- | Na początek przyjrzyjmy się temu wszystkiemu, co się nie zmienia. Getz zarówno przed, jak i po face liftingu odznacza się dość estetycznym, bezpretensjonalnym wyglądem. Może to właśnie ta niewymyślna, adekwatna do rangi modelu stylistyka sprawiła, że Getz jest najlepiej sprzedającym się modelem Hyundai w Europie. Prostota wyglądu idzie w parze z funkcjonalnością. Getz jest małym, praktycznym samochodem, który niczego szczególnego nie obiecuje, ale też i nie zawodzi żadnych oczekiwań. Wnętrze zaprojektowano bez fantazji, dzięki czemu ustrzeżono się jakichś pomyłek, czy niezręczności. Pozycja kierowcy jest dość wygodna, a widoczność wręcz doskonałą, dzięki nisko poprowadzonej linii okien. Jakość materiałów zdecydowanie lepsza od tych stosowanych przez Hyundai parę lat temu. Plastiki są nadal twarde, ale estetyczne i dobrze spasowane.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8890/getz-test-05.jpg',550,412) ) |
| --- | Krytycznym zagadnieniem w przypadku aut małych, jest ich pojemność – pod tym względem Getz wypada zupełnie nieźle. Getz jest sporo dłuższy od Pandy (Panda - 3538 mm; Getz 3810). Dzięki temu auto jest pojemniejsze, a środek ciężkości umiejscowiony jest niżej. I tu dochodzimy do kolejnej zalety Getza – dobrych właściwości jezdnych. Auto dobrze trzyma się drogi, co jednak nie powinno zachęcać do prób bicia rekordów prędkości. Getz to jednak niewielki i stosunkowo lekki samochód: od 950 do 1000 kg – zależnie od wersji. Na polskich dziurawych drogach, Getz jadący powyżej powyżej 130 km/h nie daje już poczucie pełnego bezpieczeństwa.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8890/getz-test-07.jpg',550,412) ) |
| --- | Jeśli chodzi o dynamikę, to testowy egzemplarz wyposażony był w benzynowy silnik 1,3 o mocy maksymalnej 82 KM. Jednostka jest sprawna, bo pozwala rozpędzać Getza od 0 do 100 km/h w czasie 11,5 sekundy, zaś prędkość maksymalna wynosi 164 km/h. ...My jednak i tak nie rekomendujemy rozwijania takich prędkości tym autem. Dlaczego jednak polecamy szczególnie większą, więc i droższą w eksploatacji jednostkę? Otóż Hyundai realizuje wciąż promocję, dzięki której nabywcy kilku modeli, w tym Getza, otrzymują darmowo nowoczesną sekwencyjną instalację gazową.
Czy opłaca się skorzystać z ekstra rabatów i kupić starą wersję Getza? Chyba tak, jeśli tylko dotychczasowa powierzchowność tego modelu nam odpowiada, i nie zależy nam na wersji wysokoprężnej, która debiutuje dopiero w nowszej wersji.