Nissan Patrol
Wśród niezapomnianych i wiecznie żywych legend off-roadu znajdziemy także Nissana Patrola czwartej odsłony. Japońska konstrukcja łącząca w sobie niebagatelne terenowe zdolności z luksusem w topowych odmianach wyjeżdża z fabryki od 1997 roku. W menu znajdziemy krótką odmianę, ulubienicę off-roaderów lubujących się w przeprawowych rozrywkach, jak i długą potężną pięcio-, a nawet siedmioosobową wersję. W mechanicznym temacie nie ma spójności i wysokiej jakości, jakiej można by się spodziewać. Ramowa konstrukcja utrzymuje w jednej części sztywne mosty z blokadami, manualną bądź automatyczną przekładnię zaopatrzoną w reduktor, jak i jedną pozycję z palety jednostek napędowych.
Poszukując bezawaryjnego silnika najlepiej sięgnąć po sześciocylindrowego benzyniaka 4,5 l lub 4,8 l o mocy odpowiednio 200 i 245 KM. O najpowszechniejszych dieslach nagromadziło się mnóstwo nieprzychylnych opinii informujących o cierpieniu na mnogość usterek. Wysokoprężne jednostki 2,8, 3,0 i 4,2 l oddają do dyspozycji od 129 do 170 KM. Wielu użytkowników wymienia je na amerykańskie silniki serii Duramax 6,6 l V8.