Volvo - 2,5T B5254T2
Kolejny benzynowy silnik konstrukcji szwedzkiego producenta skierowany jest do bardziej wymagających kierowców. Użytkowników oczekujących czegoś więcej niż wysokiej trwałości, zadowoli turbodoładowany motor 2,5 litra. Ten pięciocylindrowy silnik instalowany był we wszystkich modelach Volvo sprzed dekady - V40, V50, S/V60, V/XC70 czy XC90. Co więcej, trafiał także do niektórych Fordów, między innymi do poprzedniego Focusa RS. Jego podstawowa wersja wytwarzała 210 KM i 320 Nm, natomiast topowa, przeszło 300-konna, aż 400 Nm. Także i w przypadku tego silnika, inżynierowie Volvo zastosowali dwudziestozaworową głowicę. Wydawać by się mogło, że tak wysilona jednostka napędowa będzie sprawiać poważne i kosztowne problemy już po 200 tys. kilometrów. Nic bardziej mylnego. Specjaliści zgodnie twierdzą, że kluczowy jest regularny serwis oraz odpowiedni styl jazdy kierowcy. Stosując się do wspomnianych zaleceń, 2,5 Turbo pokonuje nawet pół miliona kilometrów. Rzecz jasna o niskim zużyciu paliwa trzeba zapomnieć.