Volvo - 2,4 R5 B5244S2
Długie lata doświadczeń w przypadku niektórych producentów owocują konstruowaniem niezwykle pożądanych przez kierowców jednostek napędowych. W historii Volvo znajdziemy wiele interesujących silników, zwłaszcza benzynowych. Przez niemal całą swoją działalność Volvo stosowało wyłącznie motory rzędowe o pięciu cylindrach - wolnossące, jak i turbodoładowane. Wśród pozbawionych kłopotliwego i wymagającego specjalistycznej opieki turbodoładowania silników, wyróżnia się pięciocylindrowiec 2,4 litra. Rzędową benzynę montowano między innymi w pierwszej generacji S/V60, S80 i V70 drugiej generacji. Dostępne były dwie wersje różniące się mocą. Słabsza generowała 140, mocniejsza natomiast 170 KM. Nieskomplikowana konstrukcja z dwudziestozaworową głowicą bez większego problemu wytrzymuje nawet 700 tysięcy kilometrów. Wedle mechaników, poważne awarie przytrafiają się jedynie egzemplarzom zaniedbanym lub skrajnie zużytym. Niestety, szwedzka jednostka nie jest zbyt oszczędna, jednak z powodzeniem współpracuje z sekwencyjną
instalacją LPG.