BMW - M50B28 2,8 R6
Poszukując trwałego, bezproblemowego i stosunkowo taniego w eksploatacji silnika benzynowego, najlepiej sięgnąć po konstrukcje pochodzące z lat 90. Jednym z dobitnych tego przykładów są sześciocylindrowe silniki BMW zachwycające kulturą pracy, osiągami, aksamitnym dźwiękiem, jak również odpornością na brutalne traktowanie. Nie bez powodu rzędowe szóstki BMW określa się mianem stworzonych do sportu. Szczególnie silnik 2,8 spotykany w modelach E36 i E39 wyróżnia się pośród innych. Generuje rozsądne 193 KM, co w połączeniu z niewielką masą własną Serii 3 przekładało się na bardzo dobre osiągi. Z drugiej strony, nawet częsta praca w ekstremalnych warunkach - typowych dla leciwych BMW - nie wyrządza szkód. Przebiegi rzędu 400-500 tysięcy kilometrów zdarzają się bardzo często. Wystarczy jednak odrobina systematycznej troski, aby niemiecka jednostka pracowała jeszcze dłużej. Tak jak inne silniki niemieckiego producenta sprzed dwóch dekad, 2,8 cierpi na problemy ze sprzęgłem wiskotycznym, uruchamiającym wiatrak
chłodnicy.