Niemiecki rynek motoryzacyjnych należy do ścisłej europejskiej czołówki. Dlatego też panujące na nim tendencję mają duży wpływ na branżę.
Jak podał urząd rejestracyjny KBA, w Niemczech na liście najpopularniejszych modeli w poszczególnych segmentach w porównaniu z sytuacją miesiąc wcześniej nastąpiło w maju bieżącego roku aż pięć zmian. Łącznie rynek osiągnął wolumen na poziomie prawie 290 000 egzemplarzy (-4,8 proc.).
W klasie mini na czele jest Volkswagen up!, który w maju został zarejestrowany w liczbie 4 450 egzemplarzy i zdobył 22,1-proc. udział w swoim segmencie. Wśród samochodów małych liderem jest teraz Opel Corsa (5 700 rejestracji; 12,3%), w klasie niższej średniej Volkswagen Golf/Jetta (22 200; 33 proc.), w klasie wyższej średniej Volkswagen Passat (8 500; 20 proc.), w klasie wyższej BMW Serii 5 (4 900; 35,4%), w klasie aut luksusowych Porsche Panamera (400; 17,8 proc.), wśród pojazdów terenowych Volkswagen Tiguan (5 000; 12,2 proc.), wśród aut sportowych Mercedes-Benz Klasy E Coupe (1 100; 21,5 proc.), wśród minivanów Mercedes-Benz Klasy B (6 000; 30,3 proc.), wśród dużych vanów Volkswagen Touran (4 600; 31,4 proc.), wśród pojazdów osobowo-towarowych Volkswagen Caddy (3 900; 31,4 proc.), natomiast wśród samochodów kempingowych niezmiennie Fiat Ducato (2 800; 71,8 proc.).
Źródło: Samar
tb/