Te samochody potrafią zrujnować

Idealne auto jest piękne, niedrogie w zakupie, ekonomiczne i niezawodne. W praktyce takie pojazdy jednak nie istnieją, a ci, którzy słuchają jedynie popularnych porzekadeł, mogą przeżyć srogie rozczarowanie

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

/ 1010. Citroen XM, 438 pkt.

Obraz
© zdjęcie producenta

Idealne auto jest piękne, niedrogie w zakupie, ekonomiczne i niezawodne. W praktyce takie pojazdy jednak nie istnieją, a ci, którzy słuchają jedynie popularnych porzekadeł, mogą przeżyć srogie rozczarowanie. Okazuje się bowiem, że nie zawsze wybór ekskluzywnej marki gwarantuje brak kłopotów i nieprzewidzianych wydatków.

Jedna z brytyjskich firm zajmujących się sprzedażą ubezpieczeń na wypadek awarii, Warranty Direct, podsumowała piętnaście lat swojej działalności, publikując zestawienie samochodów, które mogą doprowadzić swoich właścicieli do rozpaczy. Oceniając poszczególne modele brano pod uwagę to, jak często wymagają one wizyty w serwisie oraz kwotę, o jaką uszczupli się portfel posiadacza w związku z naprawą. Wyspiarze porównali 450 modeli aut, przy czym im więcej punktów, tym więcej kłopotów sprawia pojazd. Oto dziesięć najgorszych z nich.

"Czarną" dziesiątkę otwiera reprezentant Francji. Model XM produkowany w latach 1989-2000 wyglądał ciekawiej niż niejeden rywal znad Renu i oferował wręcz bajeczną wygodę. Kluczem do doskonałego wybierania nierówności było hydropneumatyczne zawieszenie, które jednak czasami sie psuje. Specjalistę, który podejmie się jego naprawy, niestety nie da się znaleźć w każdym warsztacie.

/ 109. Land Rover Range Rover, 440 pkt.

Obraz
© zdjęcie producenta

Brytyjska terenówka z wyższej półki produkowana od 1970 roku jest marzeniem niejednego miłośnika SUV-ów. Ekskluzywny charakter Range Rovera nie ulega wątpliwości, gorzej jest jednak z jego solidnością; przynajmniej od 2002 roku począwszy. Nawał kłopotów jest podobny do tego, z którym walczą właściciele znacznie popularniejszego modelu Freelander pierwszej generacji.

/ 108. Porsche 911 (996), 442 pkt.

Obraz
© zdjęcie producenta

To prawdziwa legenda wśród samochodów sportowych. Jak pokazują zestawienia najbardziej niezawodnych modeli, również pod tym względem jest w ścisłej czołówce. Zdaniem Brytyjczyków nie dotyczy to jednak generacji 996 produkowanej od 1998 do 2006 roku. Przypomnijmy jednak, że pod uwagę brano tu nie tylko częstotliwość awarii, ale też koszt ich usunięcia.

/ 107. Bentley Continental GT, 490 pkt.

Obraz
© zdjęcie producenta

Brytyjska motoryzacja już dawno temu utraciła dawny blask. Dziś pod markami o wspaniałej historii kryją się zagraniczne koncerny. Tak jest też w przypadku Bentleya, który należy obecnie do Volkswagena. Zaprezentowany w 2003 roku Continental GT to próba połączenia pod jedną karoserią sportowych osiągów i luksusowego charakteru. Jak widać, nie do końca udana.
Sercem Continentala GT pierwszej generacji jest znany z VW Phateona silnik W12 o pojemności 6.0 l i mocy od 560 do 630 KM. W drugiej odsłonie, od 2011 roku, ofertę rozszerzyła jednostka 4.0 l produkująca moc 500 KM.

/ 106. Audi A6 Allroad, 502 pkt.

Obraz
© zdjęcie producenta

Europejczycy coraz bardziej cenią samochody o podwyższonym zawieszeniu. Większość z miłośników tej gałęzi motoryzacji wybiera SUV-y, ale nie brakuje również takich, którzy stawiają na uterenowione wersje samochodów osobowych. Jednym z reprezentantów tej kategorii jest Audi A6 Allroad oferujące legendarny napęd quattro. Obecnie mamy już trzecią generację tego modelu. Jak podają Brytyjczycy, nie warto stawiać na pierwszą, produkowaną od 1999 do 2005 roku.

/ 105. Mercedes CL, 512 pkt.

Obraz
© zdjęcie producenta

Przed laty Mercedes brylował w czołówce najbardziej niezawodnych samochodów. Dowodem na to są wciąż licznie jeżdżące w Afryce "beczki". Samochody z gwiazdą z lat 90. i początku XXI wieku zszargały jednak tę opinię. Do grona tych modeli zaliczał się CL, luksusowy samochód klasy GT. Jak podaje firma Warranty Direct, lepiej nie kupować tego modelu z lat 2000-2007. Samochód występował wówczas z silnikami o pojemności od 5.0 do 6.0 l i mocy od 225 do 450 KM.

/ 104. Mercedes Viano, 547 pkt.

Obraz
© zdjęcie producenta

Kolejnym autem ze Stuttgartu, które według Brytyjczyków nie zasługuje na pochwałę, jest Viano, na niektórych rynkach znane również jako Klasa V. Osobowa odmiana modelu Vito, która powstawała od 1996 roku, oferowana była w wersji dla sześciu, siedmiu lub ośmiu osób. Powstała również odmiana Marco Polo przeznaczona dla miłośników caravaningu.
Najwięcej kłopotów sprawiają Mercedesy Viano i Vito z lat 1996-2004.

/ 103. Mercedes SL, 555 pkt.

Obraz
© zdjęcie producenta

Historia tego samochodu sięga 1954 roku i modelu 300SL Gullwing. Sportowy wóz spod znaku niemieckiej gwiazdy stał się legendą, ale w piątej generacji (R230) produkowanej od 2002 do 2012 roku sprawia sporo problemów. Do pewnego stopnia jest to jednak zrozumiałe. Pod jego maskę trafiały silniki o pojemności od 5.0 do 6.0 l i mocy od 308 do 604 KM, co daje już duże możliwości w zakresie agresywnej jazdy, a ten, kto wydał na niego grube pieniądze, z pewnością nie odmówi sobie wypróbowania pojazdu.

/ 102. BMW M5, 717 pkt.

Obraz
© zdjęcie producenta

Bawarska marka od lat kojarzona jest ze sportowym zacięciem i choć samochody spod znaku biało-błękitnej szachownicy nie cieszą się w Polsce szacunkiem części społeczeństwa, nie można odmówić im klasy; szczególnie jeśli obok nazwy producenta swoje miejsce znalazła litera M. Usportowione wersje niemieckich samochodów zawsze oferowały świetne prowadzenie i liczne stado mechanicznych koni pod maską. Jak jednak twierdzą Brytyjczycy, BMW M5 serii E60 nie mogła pochwalić się niezawodnością.
Model ten produkowany był w latach 2005-2010.

10 / 101. Audi RS6, 1282 pkt.

Obraz
© zdjęcie producenta

To w zestawieniu Warranty Direct niekwestionowany król awarii. RS6 jest w założeniach producenta limuzyną, która może konkurować ze sportowymi maszynami z krwi i kości. Brytyjczycy nie wyróżniają tu konkretnej generacji modelu. Negują zdolność do bezproblemowej eksploatacji w przypadku obydwu generacji RS6. Chodzi więc o pojazdy od roku 2002 do 2011.

tb, moto.wp.pl

Wybrane dla Ciebie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie