Te auta warto ściągnąć z Anglii

Niektóre auta z kierownicą po lewej stronie są w Polsce albo drogie, albo ich po prostu nie ma. Nowe prawo umożliwiające rejestrację pojazdu z kierownicą po prawej stronie sprawia, że warto rozważyć modele, o których mogliśmy do tej pory tylko pomarzyć.

Obraz
Źródło zdjęć: © Harald Hansen/CC 2.0/wikipedia

/ 5Land Rover

Obraz
© Harald Hansen/CC 2.0/wikipedia

Marką, o której warto pomyśleć w przypadku ściągania aut z kierownicą po prawej stronie, jest Land Rover. Te dzielne terenówki są w Wielkiej Brytanii niezwykle popularne, a więc znalezienie interesującego nas egzemplarza nie powinno stanowić problemu. Warte uwagi są szczególnie Defendery i Freelandery, które potrafią być tańsze niż w Polsce o dobre kilka tys. zł.

/ 5Nissan R33

Obraz
© OSX/Domena publiczna/wikipedia

Sportowe Nissany właściwie od zawsze cieszą się dużą popularnością – m.in. dzięki sadze filmów Szybcy i Wściekli, gdzie nie raz widzieliśmy słynnego Skykline’a. Dlaczego zatem nie sprowadzić sobie stosunkowo taniego R33? Auto wygląda świetnie i robi wrażenie na ulicy. Taki samochód kosztuje w Anglii ok. 5 tys. funtów i jest tam zdecydowanie większy wybór niż w Polsce. Niestety, znaleźć egzemplarz bez tuningu będzie naprawdę ciężko.

/ 5Toyota Celica

Obraz
© Mytho88/CC BY-SA 3.0/wikipedia

Kolejnym ciekawym autem sportowym, które warto rozważyć w konfiguracji z kierownicą po prawej stronie, jest Toyota Celica. To już samochód kultowy – nawet w tych nieco młodszych rocznikach. Celicę w dobrym stanie bez problemu dostaniemy za ok. 2 tys. funtów. Niestety, podobnie jak w przypadku Nissana, tutaj również musimy przedrzeć się przez gąszcz często niezbyt solidnie przerobionych wozów – oczywiście, jeśli modyfikacje nam przeszkadzają.

/ 5Mini Cooper

Obraz
© zdjęcie producenta

Mini to z pochodzenia marka brytyjska, ale tak naprawdę jej właścicielem jest obecnie BMW, a więc Niemcy. Jej auta są bardzo popularne w Wielkiej Brytanii, a więc podczas poszukiwania samochodu dla siebie możemy dosłownie przebierać w ofertach. Dolny pułap za auto w przystępnym stanie to ok. 2 tys. funtów. W Polsce takie samochody są z reguły o kilka tysięcy złotych droższe.

/ 5Rolls Royce

Obraz
© Mr.choppers/CC BY-SA 3.0/wikipedia

Posiadanie Rolls-Royce’a to marzenie wielu kierowców. Nic dziwnego – te auta zapewniają ponadprzeciętny komfort podróży, a do tego gdziekolwiek się nie pojawią, są podziwiane. Jeśli ktoś marzy o czymś takim, wcale nie musi wydawać setek tysięcy, a nawet milionów na Rollsa. Zawsze można kupić auto używane, które w wielu przypadkach nie jest drogie. Na całkiem nieźle utrzymane trzeba wydać ok. 5 tys. funtów. W Polsce wybór jest dosyć mocno ograniczony, ale za granicą ofert z Rollsami wyposażonymi w kierownicę po prawej stronie jest zdecydowanie więcej. Pamiętajmy jednak o tym, że zakup to jedno, a późniejsze koszty utrzymania to drugie. Naprawy takiego auta to naprawdę ogromne wydatki.

Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła