Ford Focus I
Auta kompaktowe od zawsze cieszą się dużym zainteresowaniem klientów na całym świecie, także tych celujących w pojazdy z drugiej ręki. W zdecydowanej większości, auta z segmentu C wyposażone są w nieskomplikowane i tanie w serwisowaniu rozwiązania, zapewniające wszechstronny kompromis, a przede wszystkim niskie koszty produkcji. W 1998 roku Ford wprowadził na rynek następcę Escorta - Focusa, zyskując tym samym miano najlepiej prowadzącego się kompaktu. Kluczem do sukcesu było tylne zawieszenie wykorzystujące układ wielowahaczowy. W efekcie, Focus I prowadzi się bardzo pewnie w każdych warunkach. Klienci mieli do wyboru trzy i pięciodrzwiowego hatchbacka, kombi oraz sedana. Każda z wersji zapewnia wystarczającą ilość miejsca dla czterech osób wraz z bagażem. Docenić musimy także trwałe silniki benzynowe 1.6, 1.8 i 2.0 dysponujące mocą 101-173 KM. Niestety, kiepsko znoszą współpracę z LPG. Po montażu instalacji zaczynają się problemy. Na domiar złego, Focus I odziedziczył główną wadę swojego poprzednika -
niską jakość zabezpieczenia antykorozyjnego, przez co rdzę spotkamy nawet w bezwypadkowych egzemplarzach. Warto dodać, że z dostępnością części zamiennych, czy specjalistycznego serwisu nie ma najmniejszego problemu.