Daewoo Nubira
Przez całe lata 90. na polskim rynku ogromną popularnością cieszyły się niemal wszystkie propozycje serwowane przez koreańskie Daewoo. Budżetowe modele czerpiące wzorce technologiczne z koncernu General Motors w praktyce okazują się mało wymagające i wytrzymałe. W naszym budżecie zmieści się między innymi Daewoo Nubira produkowana od 1997 do 2012 roku - także w warszawskiej fabryce na Żeraniu. W ofercie znalazł się pięciodrzwiowy hatchback, sedan, jak i funkcjonalne kombi. Każda wersja dysponuje całkiem przestronnym wnętrzem wykończonym tandetnymi materiałami - piszczą i skrzypią w czasie jazdy. Nubira okazuje się także kiepsko wyciszona. W ramach rekompensaty możemy liczyć na dość bogate wyposażenie: elektrycznie sterowane szyby, fabryczne radio, klimatyzacja, wspomaganie kierownicy, a w nowszych egzemplarzach pojawia się dodatkowo ABS. Pod maskę Nubiry trafiały silniki benzynowe 1.5, 1.6, 1.8 i 2.0 produkujące 110-133 KM. Łączone były z manualnymi przekładniami o pięciu przełożeniach. W ich przypadku
musimy pamiętać, że spalanie sporych dawek oleju silnikowego nie jest niczym strasznym.