Opel Astra II
Dysponując dziesięcioma tysiącami złotych możemy pokusić się o wybór szlagieru z repertuaru Opla. Sprzedawana przez ponad dziesięć lat druga generacja Astry przypadła do gustu ogromnej rzeszy kierowców. Wszystko dzięki rozsądnej cenie, niewielkim kosztom utrzymania i funkcjonalności produkowanego także w Gliwicach modelu. Małą praktycznością odznaczają się tylko trzydrzwiowy hatchback, cabrio i coupe zaprojektowane przez Bertone. Pozostałe warianty nadwoziowe: sedan, kombi i pięciodrzwiowy hatchback, z powodzeniem służą w wielu rodzinach, oferując należytą przestrzeń zarówno z przodu jak i w drugim rzędzie.
Bazowe odmiany rażą ubogim wyposażeniem. Dopiero w przypadku mocniejszych silników możemy wiązać nadzieję na znalezienie egzemplarza z klimatyzacją czy komputerem pokładowym. W palecie silnikowej najlepiej od razu skupić swą uwagę na pozycjach benzynowych z pominięciem słabej jednostki o pojemności 1,2 l. Bez względu na wybrany silnik 1,4, 1,6, 1,8 czy 2,0 (odpowiednio 75-90, 75-101, 116-125 i 136 KM), możemy pokusić się o spokojną eksploatację także z instalacją gazową. Musimy się jednak liczyć z naturalnym zużyciem oleju silnikowego i koniecznością częstszej wymiany paska rozrządu, by zapobiec jego pęknięciu. Cena kompletnego sprzęgła wynosi ok. 700 zł.