Renault Megane II
Zdecydowana większość kierowców szukających taniego w utrzymaniu samochodu w cenie do około 10 tysięcy złotych nigdy nie weźmie pod uwagę produktu od Renault - marki słynącej, wedle stereotypu, z awaryjności i drogich napraw. Przewidziany budżet bez problemu wystarczy na kupno kompaktowego Megane drugiej generacji z początkowych lat produkcji. Propozycja dostępna jako sedan, kombi, coupe-cabrio, trzy- i pięciodrzwiowy hatchback, cierpi co prawda na kilka elektrycznych bolączek, jednak niedrogich w naprawie. Oferowaną przestrzenią i funkcjonalnością zachwyca zwłaszcza iście rodzinne kombi oraz sedan z ogromnymi bagażnikami. Jakość wykonania także nie budzi najmniejszych zastrzeżeń, wespół z oferowanym wyposażeniem - tylko rzadko nieobejmującym klimatyzacji czy radia.
Z uwagi na wyższe ceny używanych egzemplarzy musimy ominąć silniki wysokoprężne, skupiając się na podstawowych benzyniakach 1,4, 1,6 i 2,0. Najsłabszy z nich generuje 98 KM, zapewniając wystarczające parametry w miejskim ruchu. Dużo trafniejszym wyborem są pozostałe jednostki wydobywające z siebie 115 i 134 KM. Prostota budowy i dostępność części zamiennych ułatwiają serwis i obniżają rachunki za utrzymanie auta. Wymiana rozrządu wyceniana jest na około 400 złotych. Cena kompletnego sprzęgła wynosi 400 zł.
Piotr Mokwiński, moto.wp.pl
sj/tb/sj