Skoda Fabia
Po ogromnym sukcesie rynkowym Octavii, Czesi postanowili spróbować swoich sił o segment niżej, wprowadzając do oferty własną interpretację VW Polo, czyli Fabię. Oferowana w trzech wersjach nadwoziowych (pięciodrzwiowy hatchback, kombi i niezbyt urodziwy sedan) niemal od samego debiutu zajmowała czołowe lokaty w statystykach sprzedaży. Wnętrze zaprojektowano z myślą o redukcji kosztów produkcji i przyjaznym użytkowaniu, stawiając na niewyszukane plastiki wyraźnie odstające jakością od niemieckiego pierwowzoru. Przestrzeń na kanapie spełni oczekiwania wyłącznie drobnych kobiet, tudzież dzieci, które nie muszą już podróżować w fotelikach. Niski jest również poziom wyposażenia dodatkowego, przeważnie obejmującego tylko radio i elektrycznie sterowane przednie szyby.
Spośród diesli najmniejsze koszty eksploatacyjne zapewni wolnossący 1,9 SDI o mocy 68 KM. Porównywalne osiągi zagwarantuje najsłabszy godny uwagi silnik benzynowy 1,2 (54-64 KM) nadający się wyłącznie do miasta. Jeśli planujemy dalsze wyprawy z obciążeniem, warto zainteresować się jednostką 1,4 legitymującą się w zależności od wersji mocą 60, 68, 75 lub 101 KM. Koszt wymiany rozrządu oscyluje wokół 300 złotych, a cena kompletnego sprzęgła wynosi ok. 400 zł.