Tanie samochody, które mało palą

Kupując tani samochód liczymy także na niskie koszty eksploatacyjne. W przypadku modeli, które przedstawimy na kolejnych slajdach, z pewnością nie nie zawiedziemy

Obraz
Źródło zdjęć: © moto.wp.pl

/ 8Ranking "What Car?"

Obraz
© moto.wp.pl

Kupując tani samochód liczymy także na niskie koszty eksploatacyjne. W przypadku modeli, które przedstawimy na kolejnych slajdach, z pewnością się nie zawiedziemy - przynajmniej jeśli chodzi o kwoty, które będziemy musieli przeznaczać na paliwo. Brytyjski "What Car?" opublikował listę aut, które są tańsze niż 10 tys. funtów (ok. 60 tys. zł) i spalają najmniej w rzeczywistych, drogowych warunkach, a nie podczas testów laboratoryjnych. Dlaczego to takie ważne? Jak się okazało przy okazji afery Volkswagena, katalogowe wartości spalania od tych prawdziwych mogą się różnić w dramatyczny sposób.

Na ósmym miejscu rankingu znalazł się koreański maluch z większym spośród dwóch benzynowych silników występujących w katalogu producenta. Samochód, którego trzydrzwiową wersję można kupić za 40,5 tys. zł, a pięciodrzwiową za 42,5 tys. zł, dysponuje mocą 85 KM i rozpędza się do 100 km/h w 11,9 sekundy. Średnie katalogowe spalanie Picanto wynosi 4,7 l/100 km. Z brytyjskich testów wynika jednak, że rzeczywisty apetyt na benzynę to 5,63 l/100 km.

/ 87. Hyundai i10 1,0

Obraz
© moto.wp.pl

Na siódmym miejscu rankingu uplasował się krewniak Picanto, występujący pod nazwą i10. Mały Hyundai z litrowym silnikiem kosztuje w Polsce przynajmniej 37,8 tys. zł. Czego możemy spodziewać się za tą kwotę? Trzycylindrowa jednostka osiąga moc 66 KM i pozwala rozpędzić się do 100 km/h w 14,9 sekundy. Według katalogu średnie spalanie tego modelu wynosi 4,7 l/100 km, Brytyjczycy z "What Car?" przekonują jednak, że należy się raczej spodziewać zapotrzebowania na poziomie 5,16 l/100 km.

/ 86. Skoda Citigo 1,0

Obraz
© moto.wp.pl

W brytyjskim zestawieniu na szóstej pozycji zadomowiło się pięciodrzwiowe Citigo w wersji Greentech. Nieobecna na naszym rynku konfiguracja dysponuje sześćdziesięcioma końmi mechanicznymi. U nas za Skodę o takiej mocy trzeba zapłacić co najmniej 37 tys. zł. Samochód potrafi przyspieszać do 100 km/h w 14,4 sekundy, a podróżowanie nim jest okupione średnim spalaniem określonym w katalogu na 4,5 l/100 km. W warunkach rzeczywistych należy się spodziewać rezultatu na poziomie 4,8 l/100 km, co jednak dalej jest świetnym rezultatem.

/ 85. Suzuki Swift 1,2

Obraz
© zdjęcie producenta

Obecny na rynku od 2010 roku Swift piątej generacji nie jest, delikatnie mówiąc, najświeższą propozycją w segmencie. Mimo to pozostaje w czołówce pod względem ekonomiki jazdy. Auto z benzynowym silnikiem 1,2 możemy kupić w cenie wynoszącej 46,9 tys. zł. Pięciodrzwiowy model o mocy 94 KM pozwala na rozpędzenie się do 165 km/h i według oficjalnych danych spala średnio 5 l/100 km. Według "What Car?" realny wynik Swifta jest nawet lepszy i wynosi 4,55 l/100 km.

/ 84. Suzuki Celerio 1,0

Obraz
© moto.wp.pl

Najmniejszy z modeli Suzuki uplasował się na czwartym miejscu listy. Samochód, który według cennika kosztuje przynajmniej 39,9 tys. zł, oferuje moc 68 KM i przyspieszenie do 100 km/h w 13,5 sekundy. Podawane przez producenta spalanie wynosi 4,3 l/100 km, podczas gdy "What Car?" określa je na 4,4 l/100 km.

/ 83. Toyota Aygo 1,0

Obraz
© zdjęcie producenta

Ostatnie miejsce na podium brytyjskiego rankingu przypadło małej Toyocie. Aygo z trzycylindrowym silnikiem i pięcioma drzwiami kosztuje przynajmniej 39,8 tys. zł. Motor o mocy 51 KM zapewnia przyspieszenie do 100 km/h w 14,2 sekundy, a średnie katalogowe spalanie wynosi 4,1 l/100 km. W rzeczywistości jest niewiele gorzej - 4,36 l/100 km.

/ 82. Peugeot 108 1,0

Obraz
© zdjęcie producenta

Drugie miejsce przypadło jedynemu przedstawicielowi francuskiej motoryzacji w rankingu. Tak naprawdę jednak jest to bliźniaczy do Toyoty Aygo i Citroena C1 samochód przyobleczony w skórę z logo w kształcie lwa. Co ciekawe, samochód obecnie nie jest sprzedawany w Polsce. W Niemczech jego cennik otwiera się kwotą 8,9 tys. euro. A szkoda, bo jego rzeczywiste spalanie wynosi zaledwie 4,31 l/100 km.

/ 81. Dacia Sandero 1,5 dCi

Obraz
© zdjęcie producenta

Samochód segmentu B rumuńskiej marki należącej do Renault - zdaniem Brytyjczyków - nie ma sobie równych pod względem ekonomiki jazdy. Silnik w jedynej dostępnej na Wyspach wersji o mocy 90 KM pozwala przyspieszyć do 100 km/h w 11,8 sekundy, a średnie katalogowe spalanie auta wynosi 3,5 l/100 km. Według danych "What Car?" samochód w rzeczywistości spala średnio 3,81 l/100 km, ale i tak wynik jest imponujący. By kupić samochód w takiej wersji musimy wysupłać co najmniej 48,4 tys. zł.

tb, moto.wp.pl

Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka