Tajemniczy Kubica

Kiedy na najszybszym torze Formuły 1 Robert Kubica mocniej przycisnął pedał gazu, osiągnął drugi czas. Ale przed kwalifikacjami i niedzielnym wyścigiem na torze Monza głównie oszczędzał silnik

To będzie kluczowy wyścig w walce nie tylko o mistrzostwo świata, ale i o posady w zespołach w przyszłym roku. Na razie wszystko jest bardzo tajemnicze - najważniejsze zespoły nie chcą pokazać prawdziwej siły na treningach. Robert Kubica i jego team BMW-Sauber też nie odkrywają kart.

Po południu Vettel znów szalał. Przez chwilę szybszy od niego był Michael Schumacher, ale Vettel na kolejnym okrążeniu jeszcze się poprawił. "Schumi" szybciej już nie chciał jechać. Kubica tym razem był dziewiąty, a Nick Heidfeld, kolega Polaka z zespołu, siódmy. - Sebastian wypróbowywał ustawienie startowe. Były znaczne różnice techniczne w ich samochodach - tłumaczył "Gazecie" Theissen, na którym Vettel robi ogromne wrażenie. - Sebastian, choć jest bardzo młody, pokazał, że już jest gotowy do jazdy w F1. Po wyścigu zastanowimy się, co z tym zrobić - stwierdził tajemniczo szef BMW-Saubera.

W Grand Prix Węgier i Turcji miał Pan kłopoty z oponami, czy tutaj wszystko jest z nimi w porządku?

Ja, kłopoty? To wymysł prasy.

Przecież na Węgrzech zdyskwalifikowano Pana właśnie z ich powodu...

Nie. Z powodu zbyt lekkiego samochodu.

No, ale był za lekki, bo opony się tak zużyły, że stały się za lekkie...

Tam były czarne i tu też są czarne - zakończył Kubica.

Polak ostatni raz ścigał się na torze Monza w 2001 r., ale zna go doskonale. Mimo to uważa, że nie daje mu to przewagi. - Doświadczenie tego sezonu uczy, że wystarczy przejechać pięć okrążeń, żeby poczuć się dobrze na torze - powiedział.

_ Więcej w "Gazecie Wyborczej" _Więcej w "Gazecie Wyborczej"

Wybrane dla Ciebie

Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę