Audi A3
Na koniec przykładowego zestawienia wybraliśmy auto nieco droższe, ale jednak bardzo popularne w Polsce (wśród zamożniejszych fanów kompaktowych samochodów). Audi A3 - krewniak VW Golfa, kosztuje od niego znacznie więcej. Podstawowa wersja Attraction (1.2 TSI, 110 KM) to wydatek 90 300 zł, a topowa Ambiente (2.0 TDI, 184 KM) 150 200 zł. Wyżej jest jeszcze S3, ale Audi uznaje go za oddzielny model w ofercie.
Audi przyjęło jeszcze inną taktykę od wymienionych wyżej producentów. Oferuje bowiem pakiety wyposażenia. Oczywiście, że można każdy z jego elementów kupić oddzielnie, ale jest to mniej opłacalne. Poza tym firma kusi dodatkowo promocjami pakietów.
Sam pakiet MMI Nawigacja Plus zmienia auto z "golasa" na auto "wypasione". Decydując się nań, klient dostaje większość tego, co Audi reklamuje jako "przewaga dzięki technice". Kompleksowy system zarządzania funkcjami auta (MMI) wraz z nawigacją kosztuje w przypadku A3 13 120 zł.
W skład innego pakietu - Comfort - wchodzą między innymi reflektory LED, dwustrefowa klimatyzacja elektryczna, system pomagający kierowcy parkować oraz lepsze audio (Audi Sound System). Trzeba na niego wydać od 12 do 16 000 zł, w zależności od tego, czy kupujemy A3 w wersji Attraction, czy Ambiente. Pakiet technologiczny jest jeszcze bogatszy od Comfort (zawiera go w sobie), o kilka elementów, w tym wielofunkcyjną kierownicę. Kosztuje 16-18 000 zł.
Oczywiście, co zostało już powiedziane, można zamówić wszystkie elementy oddzielnie. Przykładowo, reflektory w technologii LED kosztują 3 550 zł.
MAK