Tuningowe auta omijajcie szerokim łukiem
Z dala trzymajcie się natomiast od samochodów, w których zainstalowano takie dodatki jak „ksenony z supermarketu” i przelotowe wydechy o średnicy rury kanalizacyjnej. Inny popularny „bajer” stanowią zbyt mocno przyciemnione szyby. Z takimi autami problemy podczas badań technicznych – gwarantowane. Tak samo jak dodatkowy koszt usunięcia tych „udogodnień”.
W żadnym wypadku nie należy też wierzyć zapewnieniom sprzedającego, że dany pojazd nie ma badań technicznych wyłącznie z powodu jakiegoś głupstwa. Przecież gdyby usterka rzeczywiście była drobna, zostałaby przez właściciela usunięta.
Na koniec bardzo istotna kwestia – bezpieczeństwo. Większość przedstawionych przez nas modeli jest na tyle nowoczesna, że możecie liczyć na poduszkę powietrzną i ABS (wyjątek – starsze Saaby, BMW). Przed zakupem warto jednak w miarę możliwości sprawdzić, czy pod zaślepką z napisem „airbag” oprócz powietrza naprawdę coś się znajduje. Hamulce? Bardzo ważny układ, a często jego obsługę się zaniedbuje. Nawet jeśli okładziny cierne nie są jeszcze zużyte, powinniście skontrolować stan i szczelność przewodów. Wyciek może być bardzo groźny w skutkach.
Polecamy na AutoŚwiat.pl: Najlepsze auta za 10 000 zł