Odmiany użytkowe
Wraz z wersją 105 pojawiła się też odmiana nazwana R-20, czyli dwumiejscowy pick-up ze skrzynią o powierzchni 2 m2. Samochód przeznaczony był przede wszystkim do użytku rolniczego i w takich warunkach testowane były prototypy.
Dla innych zastosowań transportowych powstała wersja nazwana Bosto, czyli furgon. Dzięki zmodyfikowanej tylnej osi i zawieszeniu ładowność tego modelu była zwiększona do 500 kg, a podłoga obniżona. Z tyłu zamontowano podwójne drzwi umożliwiające wygodny dostęp do części bagażowej.
Przez lata powstawały też modele koncepcyjne wykorzystujące znaną nazwę Syrena. Wśród nich był modnie wyglądający model Sport, ale też np. Mikrobus i Kombi. Już w 1961 r. rozpoczęto prace nad następcą Syreny nazwanym 110, jednak zakupienie licencji na Fiata 125p spowodowało zarzucenie tych planów i przedłużenie produkcji oryginalnej Syreny.