Przenosiny do Bielska-Białej
Wraz z wprowadzeniem modelu 105 nastąpiła inna duża zmiana - produkcję przeniesiono do nowej fabryki FSM w Bielsku-Białej. Choć w Warszawie powstało jeszcze 3571 egzemplarzy "stopiątki", to pod koniec sierpnia 1972 roku nowy zakład otworzył najważniejszy rozdział w historii Syreny.
Minęło aż 15 lat od premiery i 19 od rozpoczęcia prac nad Syreną, ale polskie władze nie myślały o zakończeniu produkcji tego modelu. Co więcej, teraz miała stać się jeszcze większa. Mimo faktu, że samochód od samego początku posiadał wiele wad i nie dorównywał zagranicznym konstrukcjom, a do tego na początku lat 70. był przestarzały, liczyły się koszty, a kierowcy, którzy nie mieli wyboru, cieszyli się z tego, co dostali. W efekcie poczciwa Syrena produkowana była w FSM przez dalsze 11 lat (do 30 czerwca 1983 r.). W tym czasie w Bielsku-Bialej wytworzono większość egzemplarzy tego modelu - dokładnie było to 344 077 z 521 311 sztuk we wszystkich odmianach. Co ciekawe, nawet rozpoczęcie produkcji w tym samym zakładzie Fiata 126p 6 czerwca 1973 r. nie wpłynęło na wytwarzanie Syreny.