Powrót Syreny
Najpoważniejsza modernizacja Syreny wiąże się z wprowadzeniem do produkcji w 1966 roku modelu 104 który posiadał nowy, nadal dwusuwowy, ale już 3-cylindrowy silnik oraz nową 4 biegową skrzynię. Nowy motor o pojemności 842 cm2 i mocy 40 KM oznaczony jako S-31 opracowano w Wytwórni Sprzętu Mechanicznego w Bielsku-Białej. W 1972 roku w FSO wprowadzono do produkcji Syrenę 105. Najistotniejszą różnicą w stosunku do modelu 104 było odwrócenie kierunku otwierania drzwi. Zastosowany osprzęt drzwiowy pochodził z polskiego Fiata 125p. Obniżono dolną krawędź szyb bocznych i wprowadzono blokadę przednich foteli. W zawieszeniu kół znalazły się nowe amortyzatory teleskopowe produkowane na licencji firmy Armstrong. W sierpniu 1972 r. przekazano produkcję Syreny 105 do Fabryki Samochodów Małolitrażowych w Bielsku-Białej, znanej wcześniej jako Wytwórnia Sprzętu Mechanicznego, dotychczasowego producenta silników dla tych pojazdów. Najbardziej „zaawansowaną” wersją Syreny był produkowany od 1974 roku model 105 Lux. W wersji
tej przeniesiono dźwignę zmiany biegów oraz dźwignię hamulca ręcznego na podłogę (między fotele przednie). Zastosowano także nowe fotele z regulacją kąta pochylenia oparcia.