SWM Varez 125 to zaawansowany model dla początkujących, w uczciwej cenie
Włoski producent motocykli SWM, który w przeszłości specjalizował się raczej w terenowych maszynach, oficjalnie wkracza do segmentu przyjaznych i uniwersalnych 125-tek. Jak na jednoślad z tego segmentu, Varez jest całkiem nieźle wyposażony.
SWM Varez 125 ma przyciągnąć klientów właśnie wyposażeniem i bardziej zaawansowanymi rozwiązaniami technicznymi, których próżno szukać u konkurentów z tego segmentu.
Maszyna wyróżnia się dość imponującą, odsłoniętą stalową ramą główną połączoną z aluminiową ramą pomocniczą. Z tego samego materiału wykonano tylny wahacz wsparty na monoshocku z regulacją napięcia wstępnego.
Z przodu z kolei jest odwrócony widelec o średnicy 41 mm, także z regulacją kompresji. Nieźle prezentują się również hamulce mające 300 mm średnicy z przodu i 220 mm z tyłu. Oczywiście standardowo parowane są z systemem ABS.
Koła Vareza mają 17 cali średnicy i są ubrane w opony Michelin Pilot Sport Street. Ich szerokość nie imponuje - 110 mm z przodu i 140 mm z tyłu to nieprzesadnie duże wartości, ale typowe dla tej klasy. Dostosowano je do mocy silnika. Jednocylindrówka o pojemności 125 cm3 generuje niespełna 15 KM i kręci się do 10 500 obr./min. Za przeniesienie napędu odpowiada łańcuch i 6-stopniwa skrzynia.
Wszytko to w połączeniu z pełnym oświetleniem LED, wyświetlaczem LCD i bardzo atrakcyjnym wyglądem. Cena? 3147 euro (czyli niecałe 15 tys. zł), a więc całkiem przyzwoicie, jeśli weźmiemy pod uwagę wyposażenie.