Sportowy Nissan 370Z doczekał się wersji z miękkim, składanym dachem. 370Z Roadster, zaprojektowany od początku jako kabriolet, może dołączyć do GT-R i 370Z Coupe jako kolejny sportowy samochód w ofercie Nissana. Niższy, smuklejszy, lżejszy i szybszy od poprzednika, nowy roadster debiutuje na rynku na 40-lecie serii Z.
Równe 20 sek. trzeba czekać, by poczuć wiatr we włosach jadąc nowym coupe Nissana. Tyle bowiem trwa operacja składania dachu w tym dwumiejscowym kabriolecie. Zarówno składanie, jak i rozkładanie dachu jest w pełni zautomatyzowane. Żadnych kłopotliwych obsługiwanych ręcznie zatrzasków - wystarczy nacisnąć przycisk.
Dzięki temu, że nowy 370Z Roadster został zaprojektowany od podstaw jako kabriolet, samochód ma gwarantować bezkompromisową przyjemność z jazdy. Samochód ma być tak samo dynamiczny, stabilny oraz ma dysponować identycznymi właściwościami jezdnymi, jak cieszący się uznaniem 370Z Coupé.
Sercem Roadstera jest 24-zaworowy silnik V6 VQ o pojemności 3,7 litra. Motor ma czterema wałkami rozrządu i bezstopniową regulacją faz rozrządu (VVEL). Dzięki optymalizacji faz rozrządu moc wzrosła do 328 KM, a maksymalny moment obrotowy do 363 Nm. Dzięki technologii VVEL silnik ma zużywać o 6 proc. paliwa mniej i spełniać normę Euro5.
Najnowsza "zetka" wyposażona jest w sześciobiegową skrzynię manualną z unikatowym rozwiązaniem Nissana Syncro-Rev Control, zapewniającym płynną zmianę przełożeń. Alternatywą dla przekładni manualnej jest siedmiobiegowy automat z układem dostosowującym prędkość obrotową silnika przy redukcji biegu Downshift Rev Matching.
370Z ze skrzynią manualną spala średnio 11,2 l/100 km. W Roadsterze z automatem zużycie paliwa jest mniejsze i wynosi 10,9 l/100 km. Osiągi powinny usatysfakcjonować większość klientów. Roadster rozpędza się do 250 km/h i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,5 sekundy ze skrzynią manualną lub w 5,8 sekundy z automatem. Tak samo jak Coupé, 370Z ze składanym dachem jest dostępny z dwoma pakietami - Roadster i GT Pack. Każdy Roadster ma kompletne wyposażenie standardowe, obejmujące nowo zaprojektowane 18-calowe aluminiowe felgi, deflektor wiatrowy, system uruchamiania/wyłączania silnika za pomocą przycisku, elektrycznie regulowane fotele, moduł Bluetooth, kierownicę z przyciskami do sterowania telefonem i systemem audio oraz ksenonowe reflektory.
GT Pack to dodatkowo skórzana tapicerka foteli ze wstawkami z miękkiej ażurowej tkaniny, specjalnie zaprojektowany system audio marki BOSE ze zmieniarką na sześć płyt i ośmioma głośnikami oraz tempomat. Standardowym dodatkiem w GT Pack jest też układ przewietrzania foteli. Klimatyzowane powietrze może przepływać przez ażurowy materiał tapicerki, zapewniając przyjemny chłód nawet gdy z nieba leje się żar. Zimą zaś fotele mogą być podgrzewane ciepłym powietrzem.
Jako wyposażenie opcjonalne oferowana jest między innymi siedmiostopniowa automatyczna skrzynia biegów. W Europie Roadster z automatyczną przekładnią jest dostępny po raz pierwszy. Standardowa sześciobiegowa skrzynia manualna wyposażona jest w układ Synchro Rev Control. To jedyne takie rozwiązanie na świecie, które zapewnia idealne dopasowanie prędkości obrotowej silnika przy redukcji biegów, co pozwala zmieniać przełożenia w prawdziwie rajdowym stylu.
* TUTAJ ZOBACZYSZ WIĘCEJ ZDJĘĆ NOWEGO NISSANA * Kolejna opcja to zawansowany system nawigacji satelitarnej Connect Premium z twardym dyskiem 40 GB i nowym wyświetlaczem o wysokiej rozdzielczości.
oprac. Jakub Wielicki