Świeży jak sushi bez dachu

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

Sportowy Nissan 370Z doczekał się wersji z miękkim, składanym dachem. 370Z Roadster, zaprojektowany od początku jako kabriolet, może dołączyć do GT-R i 370Z Coupe jako kolejny sportowy samochód w ofercie Nissana. Niższy, smuklejszy, lżejszy i szybszy od poprzednika, nowy roadster debiutuje na rynku na 40-lecie serii Z.

Obraz
© (fot. zdjęcie producenta)

Równe 20 sek. trzeba czekać, by poczuć wiatr we włosach jadąc nowym coupe Nissana. Tyle bowiem trwa operacja składania dachu w tym dwumiejscowym kabriolecie. Zarówno składanie, jak i rozkładanie dachu jest w pełni zautomatyzowane. Żadnych kłopotliwych obsługiwanych ręcznie zatrzasków - wystarczy nacisnąć przycisk.

Dzięki temu, że nowy 370Z Roadster został zaprojektowany od podstaw jako kabriolet, samochód ma gwarantować bezkompromisową przyjemność z jazdy. Samochód ma być tak samo dynamiczny, stabilny oraz ma dysponować identycznymi właściwościami jezdnymi, jak cieszący się uznaniem 370Z Coupé.

Sercem Roadstera jest 24-zaworowy silnik V6 VQ o pojemności 3,7 litra. Motor ma czterema wałkami rozrządu i bezstopniową regulacją faz rozrządu (VVEL). Dzięki optymalizacji faz rozrządu moc wzrosła do 328 KM, a maksymalny moment obrotowy do 363 Nm. Dzięki technologii VVEL silnik ma zużywać o 6 proc. paliwa mniej i spełniać normę Euro5.

Obraz
© (fot. zdjęcie producenta)

Najnowsza "zetka" wyposażona jest w sześciobiegową skrzynię manualną z unikatowym rozwiązaniem Nissana Syncro-Rev Control, zapewniającym płynną zmianę przełożeń. Alternatywą dla przekładni manualnej jest siedmiobiegowy automat z układem dostosowującym prędkość obrotową silnika przy redukcji biegu Downshift Rev Matching.

370Z ze skrzynią manualną spala średnio 11,2 l/100 km. W Roadsterze z automatem zużycie paliwa jest mniejsze i wynosi 10,9 l/100 km. Osiągi powinny usatysfakcjonować większość klientów. Roadster rozpędza się do 250 km/h i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,5 sekundy ze skrzynią manualną lub w 5,8 sekundy z automatem. Tak samo jak Coupé, 370Z ze składanym dachem jest dostępny z dwoma pakietami - Roadster i GT Pack. Każdy Roadster ma kompletne wyposażenie standardowe, obejmujące nowo zaprojektowane 18-calowe aluminiowe felgi, deflektor wiatrowy, system uruchamiania/wyłączania silnika za pomocą przycisku, elektrycznie regulowane fotele, moduł Bluetooth, kierownicę z przyciskami do sterowania telefonem i systemem audio oraz ksenonowe reflektory.

Obraz
© (fot. zdjęcie producenta)

GT Pack to dodatkowo skórzana tapicerka foteli ze wstawkami z miękkiej ażurowej tkaniny, specjalnie zaprojektowany system audio marki BOSE ze zmieniarką na sześć płyt i ośmioma głośnikami oraz tempomat. Standardowym dodatkiem w GT Pack jest też układ przewietrzania foteli. Klimatyzowane powietrze może przepływać przez ażurowy materiał tapicerki, zapewniając przyjemny chłód nawet gdy z nieba leje się żar. Zimą zaś fotele mogą być podgrzewane ciepłym powietrzem.

Jako wyposażenie opcjonalne oferowana jest między innymi siedmiostopniowa automatyczna skrzynia biegów. W Europie Roadster z automatyczną przekładnią jest dostępny po raz pierwszy. Standardowa sześciobiegowa skrzynia manualna wyposażona jest w układ Synchro Rev Control. To jedyne takie rozwiązanie na świecie, które zapewnia idealne dopasowanie prędkości obrotowej silnika przy redukcji biegów, co pozwala zmieniać przełożenia w prawdziwie rajdowym stylu.

* TUTAJ ZOBACZYSZ WIĘCEJ ZDJĘĆ NOWEGO NISSANA * Kolejna opcja to zawansowany system nawigacji satelitarnej Connect Premium z twardym dyskiem 40 GB i nowym wyświetlaczem o wysokiej rozdzielczości.

oprac. Jakub Wielicki

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025