WAŻNE
TERAZ

Nie żyje Diane Keaton. Aktorka miała 79 lat

Suzuki wchodzi w klasyki. GSX-8T i GSX-8TT już jadą do salonów

Nie ma co ukrywać – zaprezentowany w zeszłym roku GSX-8R jest fenomenalną maszyną i zatrzymanie rozwoju tej konstrukcji byłoby olbrzymią szkodą. Na szczęściem Japończycy idą za ciosem i prezentują motocykle, które mogą porwać swoim wyglądem.

Suzuki GSX-8T i 8TTSuzuki GSX-8T i 8TT
Źródło zdjęć: © WP Autokult | Materiały prasowe Suzuki
Mateusz Lubczański

GSX-8T nawiązuje do cafe racerów, podczas gdy 8TT ma bardziej sportowy wygląd, podkreślony przez owiewkę reflektora. Sylwetki maszyn nie są przypadkowe i powstały z inspiracji Suzuki sprzed lat. 8T nawiązuje do kultowego T500, zaś 8TT do modelu TR500 Titan. Po raz pierwszy firma z Hamamatsu zdecydowała się na okrągłe światła diodowe. Nowe są też lusterka, montowane na końcu kierownicy. Są one całkowicie metalowe.

Nowe motocykle wykorzystują świetny silnik użyty już w modelach GSX-8S, GSX-8R, V-Strom 800 oraz V-Strom 800DE. Przy projektowaniu kolejnych Suzuki posłużono się również ramą i zawieszeniem wspomnianych modeli, korygując jednak wiele detali oraz wprowadzając zupełnie nowe ustawienia istniejących systemów. Airbox jest pod siedzeniem za kompaktowym silnikiem, a skrócony tłumik przesunięto pod wahacz. Skok zawieszenia został zwiększony o 10 mm.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Pierwszy kontakt z BMW M2 CS: najmniejsze M za pół miliona złotych!

Ogumienie to specjalnie dedykowane opony Dunlop SPORTMAX Roadsport 2. Zbiornik paliwa w dwóch nowych Suzuki ma pojemność 16,5 l (a więc jest większy niż w GSX-8S czy w GSX-8R, gdzie mieści się 14 l benzyny).

W obu Suzuki w miejsce klasycznej, ołowiowo-kwasowej baterii zastosowano znacznie lżejszy (aż o 2 kg!) akumulator litowo-jonowy. Ma dłuższy okres eksploatacji i znakomicie radzi sobie w niskich temperaturach. Zbadano, że baterie ołowiowo-kwasowe pozwalają w takich warunkach na 13 uruchomień silnika, zaś dzięki technologii litowo-jonowej aż 46 razy.

Suzuki GSX-8T i GSX-8TT debiutują w sieci dealerów spółki Suzuki Motor Poland w cenach, odpowiednio, 43 900 i 46 900 zł.

  • Suzuki GSX-8T i 8TT
  • Suzuki GSX-8T i 8TT
  • Suzuki GSX-8T i 8TT
  • Suzuki GSX-8T i 8TT
  • Suzuki GSX-8T i 8TT
  • Suzuki GSX-8T i 8TT
  • Suzuki GSX-8T i 8TT
  • Suzuki GSX-8T i 8TT
  • Suzuki GSX-8T i 8TT
  • Suzuki GSX-8T i 8TT
  • Suzuki GSX-8T i 8TT
  • Suzuki GSX-8T i 8TT
  • Suzuki GSX-8T i 8TT
[1/13] Suzuki GSX-8T i 8TT Źródło zdjęć: WP Autokult | Materiały prasowe Suzuki

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025