Trwa ładowanie...
d34k8wv
wiadomości
04-03-2008 11:31

Suzuki w Genewa 2008

d34k8wv
d34k8wv

Suzuki nie ustaje w budowaniu swego wizerunku jako firmy dostarczającej produkty nie tylko odwołujące się do emocji, ale również zgodne z wymogami ochrony środowiska naszej planety, zgodnie z najważniejszym hasłem marki “Way of Life!”. Filozofia Suzuki w dziedzinie konstrukcji samochodów wyraża dążenie do osiągnięcia maksymalnej wydajności stosowanych procesów, części, urządzeń, oprzyrządowania produkcyjnego i wszelkich zasobów. To wkład Suzuki w dzieło ochrony środowiska.

Motocykle i małe samochody - produkty, z których Suzuki słynie najbardziej - są powszechnie znane ze swej wysokiej wydajności energetycznej oraz zgodności z wymaganiami zasad recyclingu. Przykładowo małe samochody zapewniają oszczędność zużycia paliwa 2,2 litra na 100 kilometrów w porównaniu z pojazdami osobowymi o większych gabarytach. Do ich produkcji zużywa się mniejszych ilości materiałów, dlatego są średnio o 40% lżejsze i powodują 85% mniejsze zużycie nawierzchni dróg. Małe samochody mają w Japonii 35% udziału w rynku pojazdów, stąd odgrywają wielką rolę w ochronie środowiska. Udział Suzuki w japońskim rynku małych samochodów wyniósł w 2007 roku 30,8%.

Będąc jednym ze światowych liderów w produkcji małych samochodów, Suzuki produkuje samochody, które dają zadowolenie i radość z życia. Goście stoiska Suzuki na tegorocznym salonie w Genewie będą mieli okazję obejrzeć dwa nowe modele, które w pełni odzwierciedlają filozofię marki: Splash oraz Concept A-Star. Obydwa są częścią drugiej fazy światowej strategii Suzuki - fazy, której motywem przewodnim jest zapewnienie możliwości podróżowania w przyjaznym i przyjemnym otoczeniu dla rodziny i wszystkich jej członków.

Splash, który miał swój światowy debiut podczas salonu we Frankurcie (IAA) 2007 jest uniwersalnym małym samochodem należącym do segmentu nazywanego mini-MPV czyli do kategorii, którą firma Suzuki stworzyła w roku 1993, oferując klientom model Wagon R. Segment ten zyskał tak ogromną popularność, że obecnie należy do niego około 20% samochodów sprzedawanych na rynku japońskim. W trakcie prac projektowych nad Splashem, Suzuki wykorzystało swą niezrównaną wiedzę i doświadczenie w konstrukcji takich pojazdów by stworzyć model, który łączy przyjazność dla środowiska z komfortem i radością z jazdy. Wysokie nadwozie zapewnia przestronność wnętrza; płyta podłogowa odziedziczona po sportowym modelu Suzuki Swift zapewnia doskonałe osiągi i prowadzenie. Dobry współczynnik aerodynamiki pozwolił osiągnąć niską emisję dwutlenku węgla (CO2) na poziomie zaledwie 120 g/km. Zużycie paliwa wynosi zaledwie 4,5 l/100 km.

d34k8wv

Salon w Genewie będzie gościł europejski debiut modelu Concept A-Star. Nadchodzący model produkcyjny, którego bazą jest Concept A-Star będzie piątym już modelem Suzuki o znaczeniu strategicznym. W pracach nad nim położono szczególny nacisk na walory związane z ochroną środowiska, zapewniając zgodność z normą Euro 5, emisję dwutlenku węgla (CO2) na poziomie poniżej 109 g/km oraz najniższe w klasie zużycie paliwa. Samochód będzie odznaczał się doskonałymi, niemal sportowymi walorami jezdnymi, dając wyjątkową radość prowadzenia. W pracach nad modelem Concept A-Star japońscy i hinduscy projektanci Suzuki pracowali razem nad wyglądem modelu produkcyjnego, co zaowocowało widoczną mieszanką wpływów japońskich, hinduskich i europejskich w stylizacji samochodu.

Równolegle z zaangażowaniem w wysiłkach na rzecz ochrony środowiska, Suzuki przygotowuje się do wejścia w segment D, w ramach kolejnej, trzeciej fazy światowej strategii, pracując intensywnie nad projektem modelu o nazwie Kizashi.

Aby podkreślić wagę projektu związanego z wejściem w segment D, a także podjąć próbę oszacowania zainteresowania publiczności, Suzuki pokazało na salonie we Frankfurcie we wrześniu ubiegłego roku Concept Kizashi, a na salonie w Tokio miesiąc później jeszcze pojazd należący do klasy crossover Concept Kizashi 2. Obydwa modele wzbudziły ogromne zainteresowanie i zdobyły wielkie uznanie, potwierdzając słuszność obranej przez Suzuki drogi.

d34k8wv

Zapewnienie niskiej szkodliwości dla środowiska w przypadku samochodu o znacznych gabarytach to wielkie wyzwanie dla Suzuki, dlatego firma już dziś rozważa warianty napędu hybrydowego oraz „czystego” silnika wysokoprężnego dla modelu produkcyjnego, dla którego bazą będą obecne Concept Kizashi i Concept Kizashi 2. Suzuki skupi się szczególnie na optymalizacji walorów ekologicznych w silnikach typu diesel, stosowanych w modelach przeznaczonych na rynki europejskie.

W lutym 2006 roku Suzuki uruchomiło nowoczesny tunel aerodynamiczny o niskim poziomie hałasu, który umożliwia prowadzenie testów zarówno samochodów, jak i motocykli. Dzięki temu urządzeniu, jednemu z zaledwie kilku na świecie, firma jest w stanie czynić kolejne postępy na drodze optymalizacji osiągów, aerodynamiki, walki o ochronę środowiska i komfort swoich produktów, z uwzględnieniem najszerzej rozumianych aspektów ekologicznych.

d34k8wv

Zaangażowanie Suzuki w ideę dostarczania produktów, które ułatwiają i uprzyjemniają życie, zgodnie z hasłem “Way of Life!” znajduje odzwierciedlenie także w programie startów w Rajdowych Mistrzostwach Świata (WRC). Po oficjalnym ogłoszeniu planów podczas salonu w Genewie w roku 2006, Suzuki prowadziło intensywny program prac konstrukcyjnych i badawczych, które doprowadziły do udanego debiutu Suzuki SX4 WRC w tegorocznym Rajdzie Monte Carlo.

Uczestnictwo w WRC pozwala firmie zdobyć wiedzę wykorzystywaną potem w konstrukcji modeli produkcyjnych, a jednocześnie buduje wizerunek marki wśród klientów i jeszcze bardziej jednoczy „Suzuki family” na całym świecie.

d34k8wv
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d34k8wv
Więcej tematów