Trwa ładowanie...

Suzuki Jimny 1.3: Spryciarz w terenie

Suzuki Jimny 1.3: Spryciarz w terenie
d3ubskl
d3ubskl

Niewielki Jimny pozwala na łatwe manewrowanie w mieście i potrafi zaskoczyć niezłą sprawnością na bezdrożach.

(fot. Auto Świat/autoswiat.pl)
Źródło: (fot. Auto Świat/autoswiat.pl)

Dzięki niewielkim rozmiarom i automatycznej skrzyni biegów Jimny wydaje się idealnym samochodem do jazdy w mieście. Czy tak jest w rzeczywistości? Manewrowanie na ciasnych parkingach rzeczywiście okazuje się bardzo łatwe, a "automat" sprawia, że jazda w korkach staje się bardziej komfortowa.

Auto ma jednak także drugą naturę, która ogranicza przyjemność z prowadzenia. Sztywne zawieszenie oraz krótki rozstaw osi przyczyniają się do tego, że samochód podskakuje nawet na najmniejszym wyboju.

d3ubskl

Frajdę z jazdy psuje również słaby silnik. W połączeniu z automatyczną skrzynią daje to bardzo słaby wynik przyspieszania do "setki" - 17,2 s. Z przekładnią manualną 100 km/h osiąga się po 14,1 s od startu.

(fot. Auto Świat/autoswiat.pl)
Źródło: (fot. Auto Świat/autoswiat.pl)

Postrzeganie Jimny'ego może się diametralnie zmienić po zjechaniu z asfaltu. Dopiero wtedy auto pokazuje największe zalety. Włączenie napędu 4x4 w połączeniu ze świetnie zaprojektowaną karoserią (kąty: natarcia 37 stopni, rampowy 31 st., zejścia 46 st. i prześwit 190 mm) sprawia, że samochód bez trudu radzi sobie nawet w ciężkich warunkach terenowych.

Z łatwością wjeżdża się nim pod górę oraz zjeżdża ze wzniesień. Niewielkie rozmiary nadwozia pozwalają wjechać tam, gdzie potężne SUV-y się nie zmieszczą.

d3ubskl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3ubskl
Więcej tematów